Sneak Peak på nya lyan

Snart har vi bott i lägenheten i 2 veckor.
Nej det känns såklart inte som det och det känns som om det bara är tillfälligt. Jag kan komma på mig själv med att vilja titta in på Hemnet appen jag har på mobilen men hejdar mig och ler, för vi äger ju den här lägenheten. Det känns fortfarande för bra för att vara sant! 
Vi har bara ett fåtal lådor kvar, mest prydnader. Det får dock ligga nån vecka till, vi har inte riktigt bestämt oss för hur vi vill lösa det med hyllor. Det får inte plats. Vi har köpt en soffa som precis kommer gå in i lägenheten, men det lämnar alltså ingen plats kvar för annat. Eftersom att vi vill ha datorerna i vardagsrummet hellre än i sovrummet får vi tänka runt det problemet ;) Jag föreslår hyllplan på väggarna men har inte riktigt fått Simon att nappa på den idéen. Vi vill så mycket med den här lägenheten, för första gången får vi bestämma helt själva och kan verkligen planera för framtiden. Förr var det alltid tillfälliga lösningar som kanske inte skulle fungera i nästa boende. Nu när vi ska bo kvar här i flera år (förhoppningsvis) så kan man tänka längre. 
Därför får allt fint pynt stå kvar i lådorna tills soffan kommer på plats. Först då kan vi inreda. 
Soffan kommer någon gång vecka 14 och det vi slöar i just nu framför tv:n är ett gäng kuddar och en filt. 
 
 
Nej det är inte så skönt att sitta flera timmar på, men det är någonting, det duger! 
 
Sängen vi beställt kommer någon gång nästa vecka, jag håller tummarna för tidigt nästa vecka. Just nu sover vi på en luftmadrass som vi fått låna av Simons mamma. Den är  så hög att den räcker mig över knäna och bred nog för två vuxna att ligga bredvid varandra så den funkar alldeles utmärkt (så länge.) 
Vår förra soffa står hemma hos mamma, vi hade tänkt att sälja den så säg gärna till om någon är intresserad ;) 
Sängen slängde vi. Den var gammal och sunkig. 
 
Jag var ju sjuk när vi flyttade in men jag kämpade på ändå. Jag körde på Ipren och ren vilja för att ta mig igenom hela veckan. Det var kul att måla men jobbigt. Jag var så trött på kvällarna när febern tog över och deckade mig i sängen. 
 
 
Men målat blev det och fan så nöjda vi blev! Vit och grått igenom hela lägenheten. Förutom i köket där det är en färgbomb på kaklet. Första gången jag såg det tyckte jag att det var apfult. Men för varje gång jag ser det så gillar jag det mer och mer och nu tycker jag att det är riktigt coolt! 
 
 
I helgen är det tänkt att vi ska göra klart det sista, köpa prylar som vi behöver och göra det så färdigt som möjligt så vi kan flytta in sängen och soffan utan krångel. Just nu är hela hallen full av tomma lådor och skräp som måste slängas. En vända på Ikea kommer det garanterat bli, garderober äger vi inte. Den förra ägaren lämnade (med vårt godkännande) kvar två garderober. Men vi tycker att de är för små så vi behöver något större. När det sker vet jag ej men förhoppningsvis snart för just nu är alla mina kläder utspridda i de båda garderoberna plus en stor byrå som egentligen var tänkt för Simons kläder! Då rensade vi ändå ut nästan hälften av alla kläder vi ägde...
 
I helgen var vi på kalas för Simons lillkusin. Kommer ni ihåg att jag berättade om kaoshelgen som skulle ägt rum samma helg vi flyttade? Det blev inget annat än just flytten den helgen. Kusinens familj var sjuk hela veckan och flyttade fram kalaset, vår kompis inflyttningsfest ställdes in och Moster Petras födelsedagsfirande ställdes oxå in (tydligen är det roligare att åka skidor än att fira sig själv ;) )
Det var dock väldigt tacksamt för vi hade inte orkat/hunnit något annat än vår flytt den helgen. 
Jag hade inte feber men var så lagom seg efter en hel vecka med feber och måleri. Simon var inte mycket piggare. Han jobbade hela veckan och åkte med till lägenheten och målade när han var ledig. Starkt! 
Därför firade vi kusinen den här helgen som varit. Det bjöds på fika, tårta och middag senare på kvällen.
 
 
Det var länge sedan jag såg Simons släkt så det var väldigt trevligt att få träffas igen. 
Simons släkt har ju blivit som min släkt. Jag känner mig som en utav dem och kan skratta och skämta tillsammans med allihopa. Det är fint <3 
Simon tycker precis samma sak med min familj. 
 
Det känns bra nu. Våren är på väg och vi har tak över huvudet. Jag är tacksam för lyckan som ler mot mig just nu. Som jag sagt till mig själv så många gånger tidigare; När allt löst sig tycker man att det var onödigt att man oroade sig. 
 
 
 
 
Anonym

Ett förslag på hyllor! Har ni sett de nya hyllorna som är väldigt populära nu? Laburinthyllor! Dom är väldigt skojiga och går att göra mycket kul med!

Svar: De har jag inte sett men ska genast kolla upp det ;)
Janelle

Etta

Längtar efter att få se längenheten!

Liselott

Kaklet är jättesnyggt,

Anna%20Ahlgren

Så fint ni får det!
Ett tips är att vägghyllor nog inte kommer vara så lätta att sätt upp. Han ju bott i en likadan lägenhet och väggarna är INTE kul att borra i. Vår slagborr brann upp när vi skulle sätta upp en ny hatthylla i hallen :P

Ska bli kul att se hur det blir med alla nya möbler.

Julia

Om ni skulle ändra er om kaklet finns billig kakel färg som är enkelt att måla om med 😊 billigare än att byta helt