Ikea

Nu har vi äntligen varit på Ikea! Som jag och Simon har pratat om att vi behöver åka dit. Det finns en massa små och stora saker som vi behöver. Ingenting som vi behöver pronto, men saker man gärna vill ha gjort inom en snar framtid som med tiden blir en ganska avlägsen framtid... ni förstår säkert vad jag menar ;)
Men nu har vi äntligen varit där och fixat med smågrejer. Tex har vi köpt nya hinkar till sopförvaring, heter det så? Källsorteringsbehållare? Sophinkar? Äsch, hinkarna under diskhon där vi slänger sopor!
De förra var gamla och luktade apa trots att de var tomma och skurade. Nu har vi nya fräscha och stora! Lite för stora för det får bara plats med två... alltså måste vi hitta ett bra ställe där vi kan ställa den tredje hinken. I den får det bli kartonger, glas och metallburkar. Oroa er inte, jag är noga med att sorteringen ska gå rätt till och därför sorterar vi det ordentligare nere i sophuset :)
Vi köpte även ett svart överkast till sängen. Vi har ett grönt och ett jättefint från min gammelmormor. Men jag ville ha en neutral färg som passada ihop med mina vita och gråa kuddar. Svart borde bli bra!
Det blev oxå lite ljus och smått och gott men det absolut bästa (och största anledningen till att vi åkte till Ikea) var soffklädseln!!

Den här soffan köpte vi för 2 år sedan när vi flyttade in i vår första tvåa. Det var den billigaste i den storleken och klädseln som ingick var vit. Ville vi ha en annan färg kostade det nästan 1000kr mer...! Just då kände vi inte att det var värt det. Men nu när den vita färgen inte finns kvar och den istället är smutsig av kläder, vin, choklad och matrester, så kände vi att en uppdatering av soffan var behövlig! Därför köpte vi en grå klädsel! Det fanns hela 2 nyanser av grått (som oxå var de enda 2 färgerna som fanns över huvud taget) och precis den här gråa hade jag tänkt i mitt huvud sen innan att jag skulle vilja ha. Simon gillade den här färgen oxå och vi slog till!
Nöjd som bara den kom vi hem och jag ville byta på en gång. Men vi upptäckte snabbt att vi skulle bli tvungna att skruva isär mer eller mindre hela soffan... Jag hade då börjar dra ut soffan från väggen och slängt ner alla kuddar på golvet så jag tyckte att vi lika gärna kunde ta tag i det hela med en gång. Det tog oss nästan en timme men det var det värt! Soffan ser ut som ny och med de nya soffkuddarna ser det så fiiiint ut. Jag blir glad varje gång jag ser den. Det har blivit ett helt nytt lyft i hela rummet.
Oj oj jag tror visst jag har blivit vuxen!

Imorgon är det fredag och då ska vi på....?
TACOS!
Mina kollegor på jobbet tycker att vi är knäppa som orkar äta tacos varje fredag. Men det är en av få dagar då vi ses och det är så mysigt att ha en dag då man vet att man får träffa familjen. Alla uppskattat det och det är en tradition vi kommer fortsätta med tills det att vi blir för många. Men det dröjer nog ett par år till ;)

Godnatt på er!

Etta

Fin soffan blev ! :D

Svar: Taack :D
Janelle

Ingela

Tycker det är en supermysig "tradition" ni har! Lite som söndagsmiddag förr i tiden 😊