Fortsatta hemmastudier

Hej på er! 
 
De två veckorna som det sas från början att skolan skulle hålla sig till hemmastudier gick fort och beslutet att skolan skulle fortsätta hålla stängt gick ännu fortare. Nu kommer vi plugga på distans minst hela april, men mina lärare tror att det förmodligen kommer fortsätta hela terminen ut. 
Supertrist men det har ändå varit rätt skönt att vara hemma, speciellt under dessa tider. 
Man fick hämta hem en skoldator om man behövde och även om jag har en rätt bra dator hemma så pallar den inte de större uppgifterna som vi gör i skolan så jag bestämde mig för att hämta hem en dator som jag är säker på kommer palla. 
Vi får bara använda datorn till skoluppgifter, alltså inte spel och andra program som inte är skolrelaterat, så vi har satt upp en liten station åt mig i köket. 
 
(null)

Det funkar bra än så länge! 
 
Annars så händer det inte speciellt mycket. Man är ju nästan rädd för att vara för nära andra personer och man vill heller inte skrämma andra om man råkar hosta till. 
Vissa personer verkar inte bry sig det minsta och kramas nästan när man ska gå förbi varandra. Jag gör mitt bästa för att hålla avstånd men alla gör det inte. Jag försöker också att undvika att ta i allmäna handtag och det inte för min egen skull men för andras skull. I vårt hus bor det flera gamlingar och jag vill inte vara orsaken till att de blir smittade!
Ja det låter ju helt galet men hellre att man är lite för försiktig :) 
 
Här kommer lite bilder på de senaste dagarna ur min telefon. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

 
 
 Ta hand om er 💜

familj - hemma - studier
Pernilla Andersson

Hej

Tråkigt med allt som händer i världen,men tur att det funkar att plugga hemma!!

Vilken fin familj du har❤❤