Kalas

Igår firade vi majbarnen i familjen som fyllt eller fyller år. Robert och Corrinda fyllde 18 förra veckan!! Novalie fyller 15 på onsdag... Alltså jag förstår inte hur de har blivit så stora så fort. Småsyskonen är inte så små längre. 
Det var otroligt fint väder hela dagen och vi kunde sitta ute under hela kalaset. Vi firade hemma hos mamma och hon och barnen hade fixat fint med dukning, fika och pynt. Jag och Simon hade bakat kolakakor som vi tog med för att bidra lite till fikat :) 
 
 
De valde att börja med presenterna. Ingen av dem hade önskat sig något alls. Men det blev ändå bra presenter. Lite kläder, parfym, glas och en cool hatt. 
 
 
Men den bästa presenten stod nog min mamma, moster och mormor och morfar för. Nämligen en resa till Paris och Disneyland! 
Mamma är noga med att alla syskonen vet om att det är svårt att åka tillsammans allihopa och att det blir allas tur någon gång. Så när jag fyller år önskar jag mig en resa till USA och Disneyworld samt Harry Potter World tack ;) 
 
Efter presentöppningen satt vi och fikade en lång stund. Födelsedagsbarnen fick en varsin tårta. Två med jordgubb och en choklad. Jag hann bara äta en bit av jordgubbstårtan innan det började stökas i magen så jag blev alldeles illamående. Synd. Men jordgubbstårtan var otroligt god!
 
 
När alla gått tog vi ett varv på baksidan för att kolla på mammas äppelträd som blommar så vackert. När jag blir stor och har hus och tomt vill jag också ha ett äppelträd på tomten. Det är tydligen mycket jobb men tänk så härligt att ha äpplen på tomten. 
 
 
Eftersom att värmen och solen luras så blev det väldigt sent innan vi åkte hem. Idag känner jag mig alldeles mör i hela kroppen. Tänkt att sol och värme kan göra en så trött. 
 
Vi fick en fin dag tillsammans och födelsedagsbarnen verkade vara nöjda med sitt kalas. 
Anonym

Hej Janelle!
Ville bara tipsa dig om att det finns mammakläder på www.bonprix.se
Kika under "rea" ;))
Lycka till med den lilla i magen! :)

C

Hur tänker ni kring barnets namn? Jag har själv BF i början av juni och vi har väldigt svårt att komma på något... Jag förstår att ni kanske inte vill gå ut med vad er lilla kille ska heta redan nu (om ni inte har samma problem som mig förstås). Men du kanske kan lista några namn som du gillar men som det antagligen inte kommer bli? Skulle vara jättekul! Dessutom behöver jag verkligen inspiration. Stressen över även detta är inte att leka med x)

Svar: Ja det här med namn är helt klart inte lätt, vi sitter själva och funderar varje dag. Vissa dagar tycker vi ett namn och andra dagar tycker vi ett annat. Vi har inte bestämt oss ännu men har flera stycken som det kanske blir. Jag har tyvärr ingen lista med namn som jag kan tipsa om men jag gillar enkla namn. Många namn som jag fastnat för är namn på personer i min närhet och jag känner inte att jag vill döpa mitt barn efter någon av mina vänner ;) Några av de namnen är Robert, Tomas, Rikard, Simon, Philip, Adam och Ludvig.
Både jag och Simon tänker att vi säkert kommer känna på oss vad han heter när han väl är ute ^^ Hoppas du inte stressar för mycket och lycka till med resten av graviditeten!
Janelle

Lollo

Hur tidigt gjorde du ditt gravidtetstest och hur fort kände du tecken och vad för några hade du?

Svar: Vilken rolig fråga! Jag känner rent spontant att jag skulle vilja skriva ett helt inlägg om det... jag tror jag gör det. Stay tuned!
Janelle