V.32

Bara 5 (eller 6, beroende på hur man ska räkna) veckor kvar tills lillen i magen är färdigutvecklad och redo för livet utanför magen. Jag visste inte det förut men i vecka 37 räknas barnet inte som för tidigt född om det skulle komma eftersom att den är färdig där inne. Så från vecka 37 är det ganska bra om man är redo hemma och mentalt för att en liten bebis kan komma. Nu är det ju vanligt att man går över tiden som förstagångsföderska men jag tror att jag kommer föda innan mitt Bf-datum (beräknad födsel). Det är bara en känsla jag har och jag hoppas den stämmer för hela jag är redo att bli klar med graviditeten! 
Men som sagt, 5 veckor till får han lov att stanna inne för att han själv ska bli helt redo för världen utanför <3 
 
Här kommer veckans magbild. Vecka 32. 
 
 
bebis - gravid - v.32
Jenny

Min första kom 7 dagar innan BF, medan nummer två väntade 10 dagar extra.

Anonym

Visst stämmer det att bebbarna är färdiga v 37, sista tiden ligger dom ju mest därinne och tjockar på sig och goar sig 😉
Men föds dom i vecka 37 så väger dom ju oftast ganska lite, kan ofta få problem med magen osv. Så det är ju bra om dom stannar till vecka 40. Förstår att du längtar, du kommer bli en underbar mamma ❤

Jane

Så fin du är 💕 Ha en härlig midsommar! Kram