v.36

Ja vad ska man säga om den här veckan? Tungt, jobbigt, varmt, varmt varmt. Oj oj vilken dålig sommar att vara höggravid på! Jag blir trött bara av att kliva ur sängen och klä på mig på morgonen. 
Men min foglossning har blivit bättre så det är jag glad för. 
Den här checklistan som jag var så orolig över för ett par veckor sedan är nästan helt klar, det är endast packa BB-väska och skriva förlossningsbrev kvar. Väskan tänkte jag packa imorgon och förlossningsbrevet ska min barnmorska hjälpa mig med när jag går på besök nästa vecka. Allt i väskan finns hemma, det ska bara packas sen är vi redo för bebis :D 

Jag är medlem i en mamma-grupp på fb och nu börjar det ploppa ut bebisar. Tidigare är den beräknade födseln men inte "för tidigt." Så spännande. Snart är det min tur! Det ska bli så skönt att få dela allt bärande med Simon och slippa klaga över att det är tungt och bla bla. Simon är ju underbar och kommer till undsättning så fort jag piper till, men det ska bli skönt att inte vara "instängd" i sin egna kropp och faktiskt kunna resa mig ur bilen på egen hand ^^ 
 
Här kommer veckans magbilder. 
 
 
Tröjan har jag lånat av mamma och den är min favorit just nu. Innan magen blev såhär stor såg jag bara tjock ut i tröjan men nu sitter den bra och är galet skön att ha på sig! Shortsen låg lääääängst ner i lådan och är sen jag var tjockare. Då satt de väldigt tight kommer jag ihåg och nu sitter de ganska löst och skönt och går faktiskt att knäppa under magen. Perfekt. Jag borde ju ha gjort mig av med dem med tanke på att jag inte planerar att de ska passa igen men nu får de nog stanna ett tag till ifall jag får fler sensommarbebisar ;) 
 
Jag påminner igen, Drick mycket vatten! Här hemma går flera kannor åt om dagen. Viktigt Viktigt. 
 
Helena Nordin

Oj nu blev jag nyfiken ! Förlossningsbrev? Första gången jag hör om nåt sånt, vad är det?

Helena Nordin

Oj nu blev jag nyfiken ! Förlossningsbrev? Första gången jag hör om nåt sånt, vad är det?

Svar: Om jag förstått det rätt är det ett brev som man skrivit på förhand om eventuella önskemål, rädslor, allergier eller liknande som man vill att barnmorskorna/personalen på förlossningen ska veta ^^ Ifall man inte klarar av eller kommer ihåg att berätta saker väl på plats kan det vara skönt att veta att personalen fått ta del av ens tankar via brevet :)
Janelle