Andra advent

Hejsan!
 
Fika fika och mer fika. Det känns som att det är det enda vi har gjort i helgen. Inte helt fel förstås, haha. 
 
I lördags firade vi Simons mormor som fyllt år och i söndags var det andra advent och Petra bjöd på sitt traditionella adventsfika. Hon är helt klart bäst på det och hittar alltid på så roligt fika! 
Mamma fyller år den 10 december (idag) och hatar att arrangera fika/kalas och liknande så då brukar vi fira henne lite smått samtidigt när alla ändå är samlade. 
 
 
För Jack har det varit en tuff helg. Först fick han tillbringa kvällen hos moster Patricia och moster Corrinda (ja tufft var det kanske inte men det var ju något annat än att vara hemma), sen hem till sin gammelmormor på fika och sen fika hos gammelmoster, eller mormorsmormor som hon döpt sig till,haha. 
Hemma hos gammelmormor var Jack väldigt sur och tvär och somnade sen sent på kvällen. Hemma hos Petra var han ganska nöjd men kräktes så mycket att vi fick byta om på honom och sen skynda oss hem när han kräktes ner ombytet... Han har dagar när han kräks massor så det är absolut inget fel på honom. Det blir bara lite svårt när man inte är hemma och har tillgång till kläder på samma vis ;) 
 
Det var hur som helst hur mysigt som helst och Jack fick som vanligt massa gos ^^ 
 
 
Jack har börjat kräva mer än tidigare. Han vill gärna bli underhållen med prat och bus och sitter gärna upp i vårt knä. Vi tycker ju det är så himla roligt att han lär sig nya saker och att en personlighet börjar växa fram! Men en hel dag blir det lite svårt när man behöver göra saker under dagen ;) Det är ju bara tillfälligt, jag tror att när han väl kan greppa saker ordentligare och kan underhålla sig själv på det sättet så behöver ju inte vi leka med honom varje vaken stund 😊
 
Hoppas ni fick en fin helg! 
 
advent - bebis - familj - fika
Jenny Skyllberg

Vad mycket gott 😋
Jag vill bara tipsa om bärsele - jag gick ofta omkring med min son i det även inomhus för att kunna få lite saker gjorda ☺️

Svar: Ja jag får kanske ta till den jag med ^^ Just nu passar jag på under stunderna som han sover.
Janelle