3:e advent

Idag har vi adventsfikat hemma hos oss. Första advent fikade vi hos mamma, andra advent hos moster Petra och så tredje advent hos oss. Det brukar bara bli adventsfika hos Petra men i år ville vi fika fler gånger. Det är ju så mysigt och det är även kul att själv få fixa och ge tillbaka lite ^^ 
 
Jag bakade lussebullar igår och Simon fixade resten idag. Det blev cookies med krossad polkagris, sockerkaka med glasyr och chokladtäcke samt pepparkaka med tomteskum. Pepparkakan gjorde faktiskt jag men det blev fel och inte alls gott så det glömmer vi, hehe. 
 
 
Simons fika blev sååå gott och jag kommer överlämna bakandet helt till honom fler gånger. Vi brukar annars hjälpas åt men han är helt klart bättre än mig.
Mamma hade med alla barn förutom Patricia och Corrinda, som var två av oss tre som insisterade på att fika varje advent ;) Och så Petra såklart!

 
Fikat toppades med kaffe, te och varm choklad och så satt vi länge i vardagsrummet och snackade och hade det trevligt. Tills det kom upp för många telefoner framför barnens ansikten, då drog jag fram ett frågespel om julen och testade deras kunskaper. Jack var ganska nöjd under hela dagen. Han har haft sina dippar under den senaste veckan men vi kunde greja klart under dagen utan för många avbrott från hans sida, hehe. Sen fikade vi under tiden som han sov en stund, till mammas stora besvikelse. Hon fick honom att somna i sin famn och så frågade hon mig om jag trodde att han skulle sova vidare om hon la ner honom i sängen. Jag svarade ja och mamma suckade tungt. Hon älskar att mysa med honom lika mycket som jag! När han vaknade var han nöjd och glad och kikade på alla som satt i soffan ❤
 
Klädd till en nisse dagen till ära!
 
 
Jack har blivit så rund och go i ansiktet! 
 
En vecka (nästan) kvar till julafton. Vi är ganska redo, men inte helt. 
 
 
Jul - advent - bebis - familj - fika
Angelica Wåhlin

Vad mysigt att ha en fika hos vardera person :)

Anonym

Hej, Janelle! Gillar din blogg och dina vloggar jättemycket.Vill passa på att önska dig en god jul och ett gott nytt år. Kram

Svar: Tack så mycket, vad glad jag blir! God jul till dig med
Janelle