3 månader

Hej! 

Tror att jag fortfarande är i någon slags bebis-bubbla. Den trodde jag bara skulle vara de första veckorna ;) 
Jo men varför jag känner mig som i en bubbla är för att allt som händer mig under dagarna tycker jag "hände igår". Även om det går en hel vecka. Som med bloggen tex; jag tyckte att jag skrev ett inlägg "igår" men i själva verket var det nästan en hel vecka sen! 

Vi kör på som vanligt här hemma. Jack fortsätter vara snäll och lugn och vi åker hem till släkten på fika och middagar och det går för det mesta utan problem. Jack har fått in lite rutiner och runt kl 19 blir han trött och vill sova för natten. Ibland går det att lägga honom och ibland blir han sur när man försöker ;) 

Han har lärt sig att greppa lite smått och har då älskar en kanin med prassliga öron som han fått av sin mormor. 

(null)

Han klämmer gärna på öronen en lång stund men allra helst ska den in i munnen, haha.
Jack blev 3 månader den sista november! Lilla stora killen <3 Vi ser mycket nytt som han lär sig varje vecka och det är så häftigt och roligt att få ta del av alla nya steg tillsammans. Man blir ju så löjligt stolt för det allra minsta som ens bebis klarar av! 

3 månader <3 

(null)

Igår drabbades jag av den största migrän-attacken jag varit med om på flera flera år! Jag hade mycket migrän när jag var liten och när jag var runt 14 (kanske?) utvecklades migränen i form av synbortfall i samband med huvudvärk... snark. Det börjar alltså med en suddig fläck på högra eller vänstra sidan av mitt synfält som växer som en blixt eller spricka under ett par minuter. Det växer ända tills halva synfältet är helt suddigt, då försvinner det och ersätts av huvudvärk som kan vara mild om jag fått i mig en huvudvärkstablett. 
Jag tog en tablett igår men huvudvärken var så smärtsam att jag blev illamående och trodde att jag skulle kräkas. Det höll i sig i ett par timmar och till slut orkade jag inte mer och gick och la mig. 
Hela dagen idag har jag känt mig sjuk och hängig men lyckligtvis ingen huvudvärk. 
Fy fasen vad vidrigt det är med ordentlig huvudvärk... bara att behöva tänka känns smärtsamt. Jag har under ett par år haft migrän bara nån gång om året men sen jag fick barn har jag haft det flera gånger i månaden. Det beror inte på sömnbrist för jag anser inte att jag har brist på det. Snarare att det beror på förändringen i kroppen (sen graviditeten och förlossningen och snittet) och såklart allt annat som har med att bli förälder att göra. 
Jag har aldrig behövt speciella migräntabletter men nu är det kanske bra att skaffa sig det ifall det ska fortsätta såhär. Huvudvärken är ju en sak men att jag inte ser ordentligt när den kommer är inte optimalt när man tar hand om ett barn! 

Hoppas ni får en fin helg! Jag och Simon firar årsdag imorgon sen är vi bjudna på fika både på lördagen och på söndagen ^^ 

barn - familj - kärlek - migrän - utveckling
Malin

Hej!
Såå jobbigt med migrän. Jag har det då och då, och har testat flera olika receptbelagda läkemedel men inget har hjälpt nämnvärt. Nu sedan några år tillbaka så kör jag med diclofenak, och det hjälper! Så det kan jag rekommendera! Finns dessutom superbilligt och receptfritt på Apotea! Ha en fin helg!

Svar: Tack för tipset! :D
Janelle