V.39

Tiden fortsätter gå och bebis ligger kvar i magen och gror. Jag går nu in i vecka 39 och varje dag känns tyngre och tyngre. Magen spänner och gör ont och hela min kropp verkar redo för en förlossning, men inte bebisen vad det ser ut som ;) 
Envisa lilla grabb. Istället roar han sig med att sparka och stöka runt i magen så mycket att jag får svårt att hitta sköna ställningar att ligga och sitta i. Jag behöver ju en kudde under magen för att  kunna ligga på sidan men han stör sig på den och sparkar då som allra värst tills jag rullar runt på andra sidan. Då är han lugn en stund tills han stör sig på kudden igen och börjar sparka! Haha, alltså jag vet ju inte om han är medveten om det men det händer varje gång jag lägger mig ner med en kudde under magen så jag tror ju det ;) 
 
Idag var vi iväg en sväng på stan, jag och Simon. Simon behövde klippa sig och då passade vi på att ta en sväng. Det blev lite smått och gott. Mest till Simon som hittade nya skor och en skjorta på rea. Inne på Rituals shoppade vi skrubb och handtvål. 
 
Vi var bara nere i fyra timmar men det kändes som tio. Men jag vilade en stund när jag kom hem och sen kände jag mig piggare. Jag har hört att värmen ska komma tillbaka men jag hoppas inte att den når hela vägen till Uppsala, jag mår så mycket bättre i det här svalare vädret. 
 
Magen har ju inte vuxit något som jag skrev i det förra inlägget men en magbild ska det bli ändå!
 
 
Jag tycker att magen ser så spetsig ut på den här bilden. Han ligger säkert och trycker där innefrån, haha. Det ser lite roligt ut. 
 
Jag hoppas på att det här blir sista gravid-uppdateringen. Nu vill vi inte vänta längre! 
gravid - v.39