Uppdate - Rullstol på Ikea

Hej! 

Jag tänker säga det som annars är tabu att säga under sommaren i Sverige; Fasen vad skönt med lite kyla! Haha! 
Äntligen är det svalare på kvällarna, det är svalare i skuggan och det är alldeles lagom varmt i solen. Jag och Simon njuter. 
Simon är inte en person som klarar värmen speciellt bra, han blir trött och slö och lite grinig. Så vi har båda två haft en helt annan energi de här dagarna som det har varit "svalare." Det är ju inte svalt om man jämför med hur somrarna har varit tidigare år men jämför man med den här heta sommaren så är 22 grader svalt och skönt ;) 
Idag var jag hos barnmorskan igen. Allt såg bra ut som vanligt. Mina värden är bra och bebis ligger fortfarande fixerad och hjärtat på bebisen låter bra. Härligt! Magen har dock inte vuxit någonting men den hade vuxit massor till förra gången så det var ingenting konstigt sa hon. Jag blir inte orolig, jag känner ju hur det rör sig och att han sparkar och så länge han inte är "för stor" eller "för liten" gör magmåttet inget för mig :) 

Blödningen fortsätter lite då och då. Dock i extremt små mängder. Vi snackar droppar då och då. Jag nämnde det för barnmorskan och hon trodde oxå att det kunde vara ett tecken på att något är på gång. Inte så konstigt, jag har ju ändå gått 38 fulla veckor imorgon ^^ 

Eftersom att vi kände att vi hade mycket energi idag tog vi oss till Ikea för en shoppingrunda. Vi har skaffat oss en bokhylla med en massa fack som vi ville handla tillbehör till. Sen kommer man ju på en massa andra saker som man behöver när man är där. Så det blev lite lådor till bokhyllan, en tvålpump, lite matlådor och en sophink som ska få agera blöjhink. Den är större än den lilla plutten vi har i badrummet just nu, vilket är bra annars får man springa och slänga blöjor i sophuset flera gånger om dagen, haha! 
Tyvärr dröjde det inte länge innan jag blev trött och fick ont i fogarna och ryggen. Då hade vi bara gått ett varv på övervåningen och visste att vi behövde ta ett varv på nedervåningen oxå... skit. Men jag hade läst på mammagruppen som jag är medlem i på Fb att man kan få låna rullstolar av Ikea att använda i butiken. Så vi gick och frågade om jag kunde få låna en sån och det kunde jag absolut! 

(null)

Alltså såhär... Jag kände mig så löjlig. Klart jag ska orka gå på Ikea fast att jag är höggravid! Men varför ska jag pressa mig när jag vet att jag egentligen inte orkar? 
Ja, jag har väldigt blandade känslor över att jag åkte rullstol inne på Ikea... Men Gud så skönt det var!! Då kunde vi ta den tid vi behövde och jag blev inte sur och irriterad för att jag blev trött och seg och hade ont. 
Rekommenderar det till alla som vill ta en tur på Ikea men som av olika anledningar inte orkar/kan gå. Det var så värt det! 

Nu ligger jag i soffan med sammandragningar och hoppas att det är en värk jag känner varje gång det gör ont eller magen spänner sig. Jag är så redo nu lilla grabben! Kom ut till oss vi längtar efter dig! 
Ikea - barnmorska - höggravid - rullstol
eva

lycka till nu....och vad bra tips med rullstolen till de som inte vet.....jättebra.....man ska spara sina krafter till det som kommer bli det viktigaste ....lilla babyn som kommer behöva din energi

Jenny

Klart du ska åka rullstol när du har ont! Bra gjort att orka åka till Ikea tycker jag. Håller med dig, njuter såå av den svalare luften! Snart får ni träffa eran goding ❤ kram