Det blir en...

POJKE
 
 
Äntligen var den lille sammarbetsvillig på ultraljudet. Eller ja först låg den upp och ner igen men flyttade rätt efter någon minut. Sköterskan kunde se allt hon behövde se och allt såg bra ut. När hon sen skulle leta reda på könet tog det en liten stund sen utbrast hon att det låg en hand i vägen. Hon hade trott att det var en snopp men det visade sig vara ett finger. Tydligen låg ungen med en hand för könet! Min sköterska skrattade och verkade aningen förvånad. Jag antar att det inte har hänt många gånger ;) Men efter att hon skakat till min mage lite så flyttade han på handen och en lite snopp blev synlig. Till och med jag såg den innan hon hann säga något. 
Nu känns det som att det blev ännu mer personligt mellan mig och knytet i magen. Innan har man vetat att det är en bebis men nu blev det plötsligt en person. I alla fall så känns det så för mig. 
 
Jag tror att det bara var en utav er här på bloggen som gissade på en pojke och till dig säger jag grattis!  
När jag ringde mamma bad jag henne att samla alla som ville veta könet som var hemma vid telefonen. Jag frågade vad de trodde och alla sa flicka. Simons familj gissade nästan alla på en pojke. Så kul att äntligen få veta och prata om honom istället för den
 
Jag gjorde även en röstning på min instagram (jwetterholm) och där röstade de flesta på en flicka. 
 
 
Men det är alltså en liten pojke som vi väntar på. Åååh så spännande! 
 
Idag går jag även in i vecka 21. Jag mår bra och orkar mer och mer. Men Simon är sjuk här hemma. Han har varit sjuk i över en vecka och ska till läkaren imorgon. Jag hoppas att det inte är något vi behöver oroa oss för att jag ska få, eller att det överförs till barnet. Det är inte så farligt med Simon. Feber och orkeslös och smått ont i halsen. Det är mest febern jag är orolig för. Simon har aldrig feber, men oavsett om man har det ofta eller inte så är det inte så vanligt att ha ferber i över en veckas tid. Hmm tråkigt det där. 
 
Jag mår bra än så länge och jag ska inte oroa mig i onödan. Jag får hålla avstånd ett tag ^^ 
 
Så här ser magen ut idag. 
 
 
 
Jag har en fråga! 
 
Vart köper jag gravidkläder som inte behöver beställas via nätet? 
 
H&M är den enda butiken jag köpt kläder från hittils och det beror på att jag inte hittar mamma-/gravidkläder i en fysisk butik någon annan stans. Jag frågade inne på Lindex och deras sortiment finns endast att beställa hem via deras hemsida. Jag vill gärna prova kläderna innan jag köper de och att beställa hem via nätet känns som en onödig omväg... Det är ju inte säkert att det sitter bra. 
Tips på fysiska affärer jag kan gå till tas tacksamt emot!
 
Det kommer såklart bli så att jag får beställa hem men jag undviker det så långt jag kan gärna. 
 
 
 
 
gravid - pojke - v.21
Hanna

Jag köpte jättesnygga byxor när jag var gravid på Kappahls avdelning med större storlekar. De hade även fina toppar som passade magen fint.

Lidl hade häromveckan om jag inte tar fel. Skynda dit o kolla om nåt finns kvar. Hur tokigt det än låter så här Lidl bra kvalitet på sina kläder. Köpte en del mammakläder (deras kampanjer passade inte fullt ut mitt gravidschema, haha). Men har köpt massor av barnkläder som är väldigt bra. Både till bebis och nu när de är små barn (1 och 4 år).

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★

Polarn o pyret :). Deras kläder är bra också, man kan använda som mysplagg i många år efter graviditeten :).

Anonym

Vad jag vet så är det bara HM som har nuförtiden. Det var väldigt länge sen Polarn hade🌞

Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula

Anonymt så skumt? Här i stan finns det forfarande :). Kan det vara olika beroende på vart man bor? :)

Annars funkar även deras andra randiga till gravida med vet jag, står på hemsidan. Fast byxorna har inte varit inne på länge nu :).

Orsakullan igen

https://www.polarnopyret.se/troja-vuxen-60290567-483-1

Står där i texten ”passar utmärkt till gravid” :)

Anonym

Jag beställde från Zalando supernöjd och bra kvalite

Anonym

Finns väl typ bara på hm. Typ babyptoffsen eller annan bankbutik kan ha nått märke. När jag var gravid förra året köpte jag från zalando. Smidigt med fri frakt och fri retur! Beställer där ofta i flera storlekar och skickar tillbaka det som inte passar! Grattis till den lille!