Parken Zoo

Hej!
 
 I lördags var jag medbjuden av min mamma, som i sin tur var bjuden av Loppi Sverige, på premiäröppningen av Parken Zoo! 
Jag och Simon åkte med förra året, dock inte premiärdagen. Det var då första gången för mig och jag blev glatt överraskad. Iår var minst lika bra som förra året. 
När vi kom dit fick vi gå in i en egen vip ingång där vi blev fotade. 
 
 
Mamma, jag, Lovelia, Trixie, Jordan, Jamie och Petra såklart ^^ 
Vi fick även ett schema så vi hade koll på allt extra sevärt under dagen och även när det serverades lunch och delades ut goodiebags! Det ska vara extra fint när man blir inbjuden ;) 
Jag är fortfarande helt ovan och känner mig väldigt malplacerad när jag blir bjuden på det här sättet, tur att jag har mamma med mig som har lite mer koll ;) 
Det första man måste göra innan man kommer in till själva parken är att fota sig framför djursvansarna, det är ett måste!
 
 
Sen tittade vi på alla djuuuuuuren! :D 
Mina favoriter är alla stora kattdjur. I mitt nästa liv ska jag bli en sån. 
 
 
 
 
 
Barnen sprang mest i förväg för att hinna leka på lekplatserna så mycket som de hann under tiden som jag, mamma och Petra o:ade och aaw:ade över alla de fina djuren. 
De tittade såklart på djuren, men inte lika mycket som vi ;) 
När det började kurra i magarna gick vi tillbaka till restaurangen som funkade som en slags VIP:zoon under dagen. Där bjöds det på hamburgare och dricka. Jag såg hamburgarna och tänkte, jaja man blir säkert mätt. Det fanns en otrolig buffé med tillbehör så jag fick äta mig mätt på bacon och sallad. Men jag hade bara sett barnens burgare, de vuxnas var enorma! 
 
 
Bilden är från min instastory som jag uppdaterade under dagen. Vill ni inte missa mina fantastiska bilder så föreslår jag att ni följer mig där, Jwetterholm <---- heter jag. 
 
Vi åt tills vi var belåtna och fortsatte sedan titta på djuren en stund till. När klockan nästan avslöjade att det var stängning gick vi för att hämta ut våra goodiebags med tillhörande heliumballong. Det blåste lite under dagen och hur än mamma placerade sig så hamnade ballongerna rakt framför hennes ansikte!
 
 
Vi hann såklart åka lite karuseller innan vi behövde åka hem igen. 
Jag och säkert alla de andra barnen somnade i bilen. Det är ändå 1 1/2 timmes resa, jag kämpade tappert men det är svårt att slå sömnen som bara plötsligt finns där bakom ögonen  ;)
Fort går det att komma hem när man sover halva vägen och snart stannade mamma hemma hos mig och släppte av mig. Jag tackade så gott och sa hejdå. Det blev en otroligt fin dag med min fina familj <3 
 
Jag vill även tacka er som kommenterat så fint om mig på mammas blogg. Det värmer gott om hjärtat! 
 
Tack Loppi och Parken Zoo för en fin dag!