Exploria Center

Mamma var inbjuden av Loppi på Exploria Center's nyinvigning på ettårsdagen. Hon fick ta med hela familjen plus pojkvänner. Alla utom Robert följde med, alltså var vi 13 personer som åkte. 
 
familjen wetterholm
Bild: Sandra Rogers
 
 
Så många har vi nog aldrig varit när vi åkt iväg på något förut. Det var rätt coolt. 
Vi fick VIP armband som gav oss fritt tillträde till det mesta. Vi fick även gå på röda mattan och bli fotade. 
 
 
Innanför stod Iron Man och hälsade oss välkomna. Man fick även en kram om man ville ha en ;) 
Vi gick först ett varv (av misstag) och kikade och allt var inrett som en liten by med affärer och uteserveringar.
 
 
 
På övervåningen fann vi leklandet och på undervåningen fanns Go-kart, lasergame, bowling, simulatorer och shuffleboard. Vi skrev upp oss på kölistan för lasergame och go-kart på en gång och tur var det, för efter en halvtimme var det fullbokat flera timmar framåt! Vi började med lasergame. Eftersom att vi var så många kunde vi dela upp oss i 2 lag och fick därför spela helt för oss själva!
 
 
Mitt lag vann och jag var nummer 1 av alla den första matchen! WOHO
 
Nästan direkt efter var det dags för Go-kart. Jordan och Jamie var för små men resten fick åka. 
 
 
Även här låg jag i topp, jag borde hänga här oftare med andra ord ;) Det var så jäkla roligt! 
Jag kom på efterkälke och såg inte när mamma gjorde illa sig men hon berättade att hon hade ramlat över go-karten och böjt lillfingret åt fel håll!! Petra hämtade ett glas med isbitar och mamma petade ner fingret där och gick runt så en lång stund. Jäkla envisa mamma. Nu läser jag på hennes blogg att det är en spricka och en flisa i fingret. Usch... och aj! Som sagt, hon är envis. Hon lindade bara om fingret och fortsatte resten av dagen utan ett endaste gnäll eller självömkan. 
 
 
Vi tog en paus från allt bus och åt lunch på en restaurang med Vilda Västern tema. Det bjöds på buffé med riktigt god mat. Kycklingspett, pommes, lökringar, ribs mm. 
 
 
 
Vi kom precis när alla andra också ville äta  så vi fick kriga oss fram till ett bord som var stort nog för 13 personer. När vi sedan satte oss ner med vår mat var det nästan inget folk kvar runt omkring oss. Jaja ;) 
 
Bredvid Vilda Västern låg Dinosaurieutställningen. Ganska imponerande med rörliga dinosaurier, ljudeffekter och faktatavlor. 
 
 
Självklart lekte vi oxå i leklandet, allihopa! 
 
 
Många av dessa bilder kommer ifrån min Instagram Story. Följ mig gärna --> Jwetterholm
 
Det sista vi gjorde var att spela ett Lasergame till. Under tiden vi väntade testade vi simulatorerna. Det fanns golf, skjuta med gevär och fotboll. Mamma fastnade såklart vid geväret, jag provade själv ett par gånger och det var riktigt kul. Man kanske ska skaffa sig en sån skärm att ha hemma...
 
 
 
Vi hade en jätterolig dag och jag är så tacksam för att vi får möjlighet att åka iväg på sånt här tillsammans!
 
Tack Loppi och Exploria Center!
 
Väl hemma tittade jag och Simon på en film som jag somnade till för att jag var så trött och sen sov vi 9 timmar var under natten. Nu har jag lite träningsvärk från leklandet och Go-karten, det tog helt klart på krafterna. Jag kan varmt rekomendera att ni tar er dit.