Promenader

Jag och Simon har en ny favoritsyssla... promenader.   
När vi hade bil fanns det inga gränser. Skulle vi göra något ville vi gärna komma bort en bit hemifrån och det var då enklare att ta bilen. Den här veckan har vi  promenerat runt i våra egna trakter. Vi tog en heldag på stan med fika och lite shopping med framförallt omvägar för att det var mysigt att gå runt och se Uppsala med andra ögon. 
 
Det är Simons sista semestervecka och eftersom att vi inte har gjort så mycket annat än att ta det lugnt hemma så frågade jag om det fanns något som han ville göra. Det han då sa var just att gå på stan, men också att fika och ha en picknick. Tisdagen gick då åt att vandra runt på stan och prova fikat på Güntherska som man sett så många andra göra på Instagram ;)
 
 
 
Det var supergott men alltså... måste det vara så dyrt? Det var bra länge sedan jag fikade på stan och jag förstår varför... en fika i månaden sen måste man spara upp pengar till nästa gång! Tur att det smakade bra!
 
På tisdagen slängde vi ihop en pastasallad och tog en kortispromenad till en stor gräsplan precis intill oss. Vi tog med oss en högtalare och kortspel. Vädret var lagom. Varmt med sol och lite moln så man inte kokade upp. 
Där satt vi i flera timmar och snackade och spelade kort. 
 
 
Idag var tanken att vi skulle bada men jag fegade ur när jag kände lite på vattnet. Det var ISKALLT. Alltså jag tycker alltid att det är kallt i våra svenska vatten men det här var brutalt. Mina fötter domnade nästan bort. Simon ville inte bada först men sa att han kunde vada ut en bit med mig. Väl i vattnet ville jag vända med detsamma men Simon försökte övertala mig till att bada, för han tyckte det var skönt. Haha, fetglöm! 
Så vi gjorde precis samma som dagen innan. Snackade skit och spelade kort. 
Promenaden till badet tog ungefär 40 minuter och det var nära att vi gick hem också. Men när  bussen stod framför oss och man vet om att man kan vara hemma inom 5 minuter... ja då är man inte svårövertalad. 
 
Jag är  säker på att jag inte är ensam om att avundas alla dessa som åker iväg och har världens upplevelse under sommaren. Alla strandbilder på instagram, alla nedräkningar till diverse länder på facebook, det gör en avundsjuk. Men den här veckan har varit så himla bra att jag bara är lite avundsjuk nu! 
Haha nej men det jag menar är att bara för att man är hemma och gör enkla saker ska man inte underskatta dem stunderna. Det blir vad man gör det till.