Påsk

Hej! 
 
Att ha fyra hela dagar ledigt under påskhelgen känns underbart! God mat, sovmorgon, slöhäng framför datorn, aa allt det där man inte har så mycket tid av annars när man jobbar heltid och pendlar. 
I torsdags var vi bjudna på middag hos Simons mamma. Efter middagen letade vi efter påskägg inte en, inte två utan tre gånger! En från mamman, en från mormor och en från moster ;)  Tack o tack! 
 
Under fredagen inhandlade jag godis till mina påskägg som jag ville ge. När jag gick in på förmiddagen på Citygross stod en ur personalen och la upp alldeles nytt och fräscht godis i plockavdelningen och jag var först dit, självklart blev det lösgodis till barnen i år! 2 kg!
 
 
Mamma och Petra fick de två små äggen längst bort, av mig och Patricia. Istället för godis fick de chokladdoppade valnötter och naturella valnötskärnor. De ville inte ha godis så då fick det väl bli så då!
Simon som jobbar natt hela helgen vaknade efter lunch och jag attackerade honom med detsamma och sa att det fanns någonting gömt i lägenheten som var hans. Han började såklart leta med detsamma och i tvättmaskinen hittade han en stor ask Jelly Belly. 
 
 
Jag hittade asken förra året på Coolstuff.se men det var då för sent för mig att skaffa den. Därför fick det vänta till i år. Simon blev lagom paff och jätteglad. Han älskar allt Jelly till skillnad mot mig som avskyr det. Då får han allt för sig själv, perfekt ;) 
 
Mamma har fått en lånebil som hon älskar och vill köra så mycket som möjligt med. Så mycket att hon erbjöd sig att hämta mig och Simon efter att hon hade handlat och lämnat allt hemma hos sig. Vi hade ju 2kg godis att bära med oss så det passade oss utmärkt! 
Och ja, det är väl självklart att vi äter tacos fast att det är långfredag...? 
Men först, äggjakt! 
 
 
 
 
Barnen fick leta idag, mamma, Petra och Patricia (som jobbade) fick vackert vänta till lördagen. 
För på lördagen var vi bjudna hem till mormor och morfar. Vi äter alltid påsklunch/middag där. Samma som med julen. Maten är så fantastisk att man, som Corrinda sa, blir lite besviken när man blir mätt! 
 
 
I år var vi rekordmånga! Förutom vår familj hade vi också med oss Patricias Simon och Roberts tjej Tilly. Även en nära vän till oss kom med sin kille och deras barn. Min Simon valde att inte följa med då han som sagt jobbar natt. Han sov fortfarande när jag åkte och han åkte tillbaka till jobbet innan jag kommit hem. Det var nästan tur det för jag tror inte att det hade fått plats en person till vid borden ;) 
 
Vi åt och pratade, pausade för äggskaltävling och åt sedan lite mer. Äggskaltävlingen går ut på att försöka krossa motståndarens äggskal. Båda tävlar med ett tomt äggskal och vinnaren vinner äran till nästa år!
 
 
Efter maten blev det mer äggjakt! 
Barnen fick sitt enorma påskägg som de fått i ett par år nu, lyckan är alltid lika stor hos de barn som lyckas hitta och alltså får behålla ägget för sig själv ;) 
 
 
Nej såklart inte men det är kul att skoja!
 
Sen letade vi ännu mer i flera omgångar. 
 
 
Jag kom på nu i skrivande stund att alla mina påskägg och godispåsar jag fick av min familj och släkt ej blev gömda. Jag fick det direkt i handen. MEH! Skärpning till nästa år familjen ;) Simon får gömma det hemma så det blir på "riktigt". 
 
Petra stod för fikat. Som alltid så gör hon de best kreativa tårtorna! 
 
 
KOLLA FÅREN! Hon har gjort dem själv med kinderägg som kroppar! Så underbart söta!! 
Fåren står på en blåbärscheesecake som var ljuvligt god. Jag fick resten med mig hem till Simon.... och mig hehe!
Vi alla åkte hem mätta och belåtna, det kan jag lova. 
 
Såklart hann vi även med att ta lite bilder på barnen. Mammas absoluta favoritmotiv!
 
 
Även Doris gjorde sig bra på bild.
 
 
Sen var vi ju såklart tvugna att ta en bild som speglade vår relation lite bättre ;)
 
 
Lite lagom tramsiga <3 
 
Glad Påskhelg på er! 
Anonym

Så fina ni är! Glad påsk!