Cozy

Alltså den här hösten måste ju vara en av de bästa på länge! Nej det är inte så fint väder just idag eller igår men det har varit hyfsat varmt, inget slask, knappt något regn och fantastiska färger på löven både i träden och på marken! Om hösten var så här fin varje år skulle jag absolut inte ha något problem med att sommaren tog slut.
Det jag gillar allra mest med hösten är tända ljus! Så fort det blir mörkt här hemma tänder jag ljus! Det blir lite varmare men framför allt mysigt. Det får gärna vara flera ljus i olika delar av vardagsrummet. Helst ska man sitta i sin mysigaste tjocktröja, sköna raggsockor, mjukisbyxor och en kopp rykande te. Då har man mysfaktor delux <3
Underbart!

Igår blev det inget jobb för min del. Jag rings in om det behövs vikarie, i mitt fall jobbar jag nästan 100%. Men ibland blir det en lucka och man blir ledig en hel dag. Det är väldigt sällan det händer och då gäller det att passa på när man redan kommit upp lixom ;)
Simon började jobba kl 14.30 så vi tog vara på dagen med att bara umgås. Det var länge sedan vi bara njöt av varandras sällskap så därför såg vi film och serier större delen av dagen <3 vi hann oxå klämma in en runda till affären!
När Simon åkt fixade jag lite i lägenheten, ordnade upp bland saker jag stört mig på länge, sånt trams som andra knappt ser men en själv ser det varje dag ;)
På kvällen blev det träning med mamma, syster och moster. Passet vi tänkt gå på blev inställt så vi köttade i gymmet. Jag har svårt att erkänna att min 6 år yngre syster är starkare än mig och därför tar jag i till Max för att visa att jag kan. Vilket är dumt och onödigt för hon tränar basket flera gånger i veckan och jag tränar 1-2 pass i veckan som mest. Men man vill ju ändå visa vad man kan ;)
Därför har jag träningsvärk i benen... väldigt mycket så! MEN jag tog mer än henne i benpress! Det är jag väldigt nöjd över ;)
Idag träffade jag tjejerna på stan för en middag! Alltid lika trevligt med tjejsnack om saker som man inte kan prata med sin pojkvän om, endast för att han inte förstår ;) Simon är duktig på att lyssna och förstår hur jag menar men inte på samma sätt som ens bästa tjejkompisar gör <3
Vi satt länge och väl, så länge att vi blev hungriga igen och gick för mer mat ur buffén trots att vi redan ätit efterrätt... hehe

I helgen hade vi ännu en spelkväll! Anna är helt såld på spel och snackar redan om en tredje kväll ;) den här helgen höll vi på i över ett dygn utan att tröttna så nästa gång får vi starta på en fredag för att riktigt utnyttja hela helgen!

Föresten! Någonting jag inte gillar med hösten är att man konstant går omkring och fryser! Oavsett hur mycket kläder man har så fryser man! Säkert måste det bero på att jag står utomhus större delen av min tid på jobbet... då är det hopplöst att försöka få upp värmen. Så fort man fått upp värmen inne så ska man ut igen och väl ute fryser man fast att man har vinterjacka och dubbla långärmat ;)
Man får helt enkelt se till att njuta av sina varma stunder hemma med tända ljus och filtar!
Nu ska jag snart ut i kylan igen för att hämta Simon från jobbet...! Gaah jag som är så go!
Hehe jag får tvinga ner honom under en filt i soffan och en bra film på tv ;)

Ha det bra!