Party Time

Hej! 

I helgen var det kalas! ÄNTLIGEN

Storkalas som vi brukar kalla det. Ett kalas för alla barnen Wetterholm (+Simon) som fyller år i september och Oktober. (Simon fyller i oktober så vi firar honom lite smått på samma gång.)
Jag har tjatat ett tag på mamma om det här kalaset... sist någon fyllde var den 15 oktober. Det är ganska länge sedan ;) 
Men den som väntar på något gott! 
 
Jag och Simon hade redan förberett oss med hälften av presenterna. Kläder till Trixie och Lovelia. Sen hade vi tittat ut lite spel till Jordan och Patricia hade skickat sin önskelista. Så på fredagen när jag slutade tidigare åkte vi iväg till Gränby och köpte de två sista presenterna. 
Innan det bytte vi däck på bilen hos Auto Experten. Vi var oroliga för att vi skulle få vänta i evigheter men det var ingen före oss i kön så de tog vår bil på en gång och en kvart senare rullade vi därifrån med vinterdäck! Toppenbra! 
 
Kalasdags! 
 
 
 
Patricia och hennes Simon var på ett annat kalas innan och kom lite senare. 
Petra bakade, vi köpte kakor och mamma fixade tårta! 
Klart man ska ha en halloweentårta om man får välja ;) 
 
 
Till Jordan köpte vi Alias, ett spel som jag hoppas utmanar honom. Han är ju smart den där grabben och ett brädspel för hans ålder passar inte honom. Dessutom älskar de där barnen att spela spel tillsammans, oavsett spel. Han verkade imponerad så jag tror att det blev bra! 
Tjejerna fick som sagt kläder. En hel outfit som syrran + pojkvän valt ut. De fick samma storlek ifall de vill byta med varandra!  
 
 
Patricia fick en parfym som hon blev så glad för att hon kastade sig i famnen på mig ^^ Vi lyckades rätt bra i år Simon och jag! Känns braaaa!

Efter fikat stod vi och snackade länge i köket. Vi skrattade gott och länge åt face-swap på snapchat! Man ser ju så dum ut så det går ju lixom inte att låta bli! Det var otroligt härligt att få skratta tillsammans med syrrorna! Det är inte ofta alla är med och inte heller på den här bilden är alla med. Men alla i närheten och det är häftigt att se vilka olika individer alla är, men ändå så har vi precis samma töntiga humor! <3 
 
 
Trixie är den enda som fattas på bilden. Och ja, Corrinda böjer fett mycket på benen, hon är minst ett huvud längre än oss andra och hon tyckte att det skulle se konstigt ut ;)
 
Kanske att man ska ha en tjejkväll med syrrorna nån gång! Eller en röjdag på Leos eller Turbo! Tål att tänkas på för gudars vad jag älskar dessa tjejer! <3 
 
Toppenkalas! 
Alltid lika trevligt att få komma hem och träffa familjen. Det är guld värt! 
 
Men det får räcka för den här gången. Jag har redan skrivkramp för en annan har ju skrivit 12.000 ord på en vecka och hon känner att hon helst av allt bara vill gå bort från datorn och se en film eller så. Men samtidigt har jag en grymt bra story som inte kommer skriva sig själv! 
Jag skriver alltså NaNoWriMo för 5:e gången och det är så kul och drygt på samma gång att jag snart blir tokigt! 
Gå gärna in och kolla deras hemsida om ni undrar vad tusan det är jag pratar om ;)
 
Hejdå så länge!
SimsBrooke

Men jösses. Jag kände inte igen Corrinda :O Jäklar vad hon har förändrats. Hur gammal är ni alla barnen nu?

Svar: Jag känner samma sak Corrinda har vuxit sig stor! :D
Jag är 22, Patricia 21, Robert & Corrinda är 16, Novalie 13, Trixie 11, Lovelia 9, Jordan 7 och Jamie 5 ^^
Janelle