En helt vanlig sjukdag

Nej alltså nu orkar jag inte mer. Är sjuk igen
Förra veckan jobbade jag på fast att jag var lite seg, men jag tänkte ju att det är man alltid efter att man har varit ordentligt sjuk. Jag var seg och lite snorig men inte värre än så. Under valborgshelgen kände jag mig bra, lite seg som sagt men jag mådde bra. Men ju längre det gick på dagen ju mer kände jag hur min röst inte riktigt bar. Sen på kvällen nästan försvann den. Dagen efter var jag snuvig, hostig och rösten brast. "Jaja, jag är bara bakis." eller hur ;) 
Nejdå, man blev sjuk igen. Trist. 
Så nu sitter jag här med värdens hosta, snuva och en röst som låter som en tonårspojke! Fan alltså att man inte kan få bli frisk.
 
Tur att det är fint väder och min fina pojkvän jobbar kväll, då kan vi umgås under dagen och hänga lite i solen ^^ 
 
 
 
 
Vi spelade Vändtia. Han plockade upp hög på hög och jag plockade upp alla tior, tvåor och ess...hehe!
 
Solen får mig att bli lite piggare, på vår balkong har vi sol från tidig morgon, fram till 15.30 ungefär. Underbart. 
Något som också får mig piggare är te, det hjälper hostan på traven, dock inte målbrottsrösten... 
Att muggen är den sötaste som finns hjälper själen att bli piggare <3
 
 
Muggen fick jag utav min fina vän Matilda som besökte USA en vecka, tusen tack!

Jag blir så otroligt lam när jag är sjuk. Jag vill göra en sak, men orkar inte. Men kanske en annan sak, nej det orkar jag inte heller. Nehe? Vad gör man då? Jo man sitter framför datorn och väntar på att tiden ska gå så man kan gå och lägga sig igen. Så otroligt värdelöst. 
När jag sen har suttit vid datorn en lång stund kan jag tänkta mig att ta mig till soffan för att se en film. När den är slut förflyttar jag mig till datorn igen. Och så är cirkeln sluten. 
Dock var jag extremt duktig idag och satt och läste i solen, tills solen försvann och jag fastnade här igen. 
Nej, jag är inte bra på att vara sjuk. Lika bra att sluta! (önskar att det funkade så..)
 
Hoppas ni klarar er från förkylningar och skit och har en fantastisk tid i solen. Ta vara på den, vi vet inte hur länge den stannar!
 
Lisa

Usch för att vara sjuk.. :-(
Krya på dig! :-)

Petra

Krya på diiiiig! ❤️❤️❤️