Snön är vackrare i solen

En sak som de flesta vet om mig är att jag inte tycker om snö. Blä. 
Mamma tycker om snö sålänge det inte blir slask, hon tycker inte om att frysa men annars är det helt okej. Jag är nog snäppet värre. 
Jag tycker verkligen inte om snö. Jag tycker inte om att det är kallt. Jag tycker inte om att åka skidor, att åka pulka är kul en gång vart 5:e år, att åka skridskor gör bara mina fötter ömma. Nej jag håller mig för det mesta inomhus när det är snö ute. 
Dock finns det en sak som jag tycker om med snön, den är så förbaskat vacker. Få saker är lika vackert som ett landskap täckt av snö. Allra vackrast blir det om solen skiner. Skiner inte solen tappar snön sin glans i mina ögon. Tur att vi har fått en del sol de senaste dagarna ;) 
 
 
Vi har våran balkong mot solsidan och när jag såg hur otroligt fint det var utanför fönstret blev jag tvungen att smita ut en snabbis och ta några bilder! 
 
Jag vet att de flesta tycker att jag är dum i huvudet som inte tycker om snö, ni får gärna tycka det ;) 
Jag är istället en sådan människa som aldrig klagar på att det är varmt på sommaren. Jag är heller inte en sån som går och längtar efter snön och sen klagar när den kommer. För min del skulle jag kunna vara utan snö hela året. 
Men när det är såhär vackert som det bara kan bli när solen lyser, då är det svårt att tala ont om det. 
 
Rebecka

Jag bor i Åre och HATAR allt vad skidåkning o snö heter, har aldrig i mitt liv åkt slalom och det är nog 10 år sen jag åkte längd.... Förstår inte riktigt vad jag gör här uppe, haha.