Flydde sjukstugan

Så efter Jordans kräkning blev Lovelia sjuk :/ Mitt i bakningen av godaste muffinsen ever!

Som tur var märkte jag på henne att hon inte mådde bra så hon var inte med och bakade... men hon sprang förbi precis innan vi la in dem i ugnen... stackarn. Hon smakade en halv muffin och det gick bra :) Jordan blev mycket bättre snabbt under dagen och satt framåt eftermiddagen och spelade med Jamie. Men stackars Lovelia var jättedålig med hög feber och var ledsen hela kvällen :(
Mamma skulle komma hem kl 2 på natten och jag hade inte hjärta att lämna Lovelia när hon var så ledsen och ynklig. Därför stannade jag uppe med henne <3 hon slumrade till då och då men sov oroligt och vaknade och var ledsen. Hon ville hela tiden dricka vatten men fick bara gurgla runt i munnen. Tidigare hade hon provat att dricka men hon kräktes bara upp det :(
När mamma och Petra väl kom hem skjutsade Petra hem mig. Mamma smsade och sa att Trixie kräkts ett par minuter efter att vi åkt... stackars mamma som får komma hem till en epidemi av kräksjuka :s turligt nog verkar det gå över på ett dygn!
När jag kom hem mitt i natten kände jag mig själv rätt risig... det visade sig vara absolut ingenting som tur var, att jag inte blev sjuk är en välsignelse!
Nu verkar det som att kräkan har stannat, skönt!
Nästa gång jag bor hos mamma vill jag bo med friska barn ;) det blir roligare då!

Ann-Sofi

Vilken storasyster du är!! Tog hand om dem så bra trots den vidriga sjukdomen.

Svar: Tack! Man gör ju vad man måste :s
Janelle

Lisa

Bättre storasyster kan dina syskon inte ha :-)
Du verkar vara en så snäll och go tjej..
Skönt att du inte blev smittad då..

Svar: Tack o tack! Jag gör mitt bästa ^^
Väldigt skönt att slippa kräkas! Tur för barnen att det "bara" höll i sig i ett dygn
Janelle