Hjärnfjärt

För några dagar sedan var jag tillsammans med Simons mamma, moster och kusin på improvisationsteater. De har gått en gång tidigare och trodde att jag skulle vara intresserad. Simon ville inte följa med så han stannade hemma medan jag följde med. Vad är då improvisationsteater? Jo det är en teater, helt improviserad. Det enda de har förberett är sina egna röster, alltså värmt upp. Allt annat hittar de på under tiden de står på scenen. Istället för en lång teater med en början och ett slut så spelade dessa kunniga ungdomar upp små sketcher baserat på ett nyckelord som de fått från publiken. Vi fick förklarat för oss hur många som skulle vara med i sketchen, vilken metod de skulle använda sig utav och sen frågade de publiken om ett nyckelord, en sak, en plats, en anledning för att... osv. Sen fick de ett par sekunder och sen körde de på. Tanken var att det skulle vara roligt, och det var det också. Jag skrattade så jag fick ont i kinderna och magen! Hur roligt som helst! Hela teatern höll på i lite mer än en timme och kostade 50 kr. Så jag tycker absolut att ni ska ge det en chans om ni får tillfälle. 
 
Annars i veckan så har jag mest jobbat. 
Och jag måste få berätta vad som hände på vägen till jobbet en dag. Jag missade avfarten till Knivsta när jag körde på E4:an. Ja det var ju inte värsta grejen. Men grejen var att jag inte såg den, jag kände inte ens igen mig, jag trodde det var långt kvar innan jag skulle svänga av och så helt plötsligt när jag kör om en lastbil så kör jag samtidigt förbi min avfart. En rad otrevliga ord for ur min mun tillsammans med: Vad gör jag nu!? 
Ja det var ju bara till att köra hela vägen till Arlanda och sedan tillbaka. Just den här dagen var jag väldigt tidig till jobbet och kom bara 5 min för sent. Ingen märkte det så jag hade tur. Men alltså på allvar? Jag kör samma väg varje dag och just den dagen så fick jag hjärnfjärt! Så skumt. Jag körde i rätt hastighet, precis som alla andra gånger, så det handlade inte om att jag kört så fort att jag kommit fram tidigare. Nej nej, jag tycker att det är jätteviktigt att hålla rätt hastighet. 
Det blev helt enkelt fel i huvudet den dagen.
Nu tittar jag väldigt noga för att inte missa igen ;)