Kalaas

Okej jag är väldigt sen med det här inlägget jag vet :S 
 

I söndags (för en vecka sen ungefär) så blev vi bjudna på kalas hemma hos min moster Petra som nyligen fyllt år! Och när man kommer hem till Petra på "lite fika" så är det garanterat en liten minbuffé av en massa läkerheter. Allting ser också så otroligt frestande ut, fint dekorerat är det också. Och trotts att man säger att man bara ska ta en bit av varje, så slutar det alltid med att man sitter där och är hur mätt som helst ;) Hey, man fyller ju bara år en gång per år så det är okej!
 
 
Jag hade innan kalaset funderat länge på vad Petra kunde önska sig i present. Det jag hade på tänk var någonting udda och roligt/fint. Mer än så hade jag inte tänkt så jag och Simon åkte iväg till Gränby och letade. Vi var där tillsammans med Simons mamma och bror som skulle handla presenter till deras lillkusin som hade kalas dagen innan ( ja det blev en massa kalas förra helgen). Därför gick vi igenom nästan hela Gränby, tur det för  då hittade vi ju dem bästa presenterna! :D 
 
 
Cupcake formar från Clas Ohlson
 
Och världens bästa mugg! Från Hobbex
 
Hahah Petra älskade muggen! Jag ville nästan köpa en till mig själv med för jag tyckte den var så bra ;) 
 
 
 
Oturligt nog blev jag störtförkyld samma söndag så jag blev hemma från jobbet. Heeeeela veckan... 
Hmm är ganska rastlös nu när jag blivit bättre.
Jag var helt utnockad. Snorig, seg, lite hostig och jättetrött. Inte alls piggelin med andra ord. Till råga på allt så fick jag också inte en, utan TRE förbannade blåsor, munsår? (sånadär sår i munnen som gör sviiiinont!) På tre olika platser i munnen. Vilket resulterade i att jag inte har kunnat äta ordentligt på över en vecka. Jag tror att det gjorde att jag inte blev bättre. Kan man inte äta eller  dricka ordentligt så är det ju svårt att bekämpa sina förkylningar :/ 
Men nu är jag bättre och tänker komma tillbaka till jobbet med nya krafter på måndag!
 
Träningen har också hamnat åt sidan i en vecka. Jag har inte velat träna för att jag inte velat bli ännu mera sjuk. Men idag ska jag träna igen! Önska mig lycka till, det kommer bli svintungt! Men jag ska ta mig igenom hela passet. 
Ikväll ska jag och Simon till en kompis, vi hade tänkt att grilla och se på Melodifestivalen. Kommer bli toppen :D 
Ha en trevlig helg så hörs vi!