Helgen är till för att slappa

Det är aldrig lika skönt med helg som när man har haft en lång jobbvecka. 
Eftersom att jag var sjuk från jobbet i över en vecka så blev denna vecka lixom lite tuffare. Jag var seg från att vara sjuk och hade tappat rutinerna med sömn och allt sådant. Men jag klarade mig igenom hela veckan trotts personal som blev sjuka och barn som var stökiga ;) Nej nu skojjar jag, dessa barn är de bästa barnen jag har jobbat med  hittils, jag har träffat en hel del underbara barn men dessa är så duktiga och fina!
Det känns bra att gå till jobbet, fast att jag vissa dagar går upp kl 5. Joo, det är ju en nackdel med att jobba i en annan stad ;)
Veckan som gått var min tuffaste vecka, långa dagar och tidiga mornar. Det märktes på fredagen när jag somnade i soffan kl 22^^ Simon väckte mig runt midnatt och ledde in mig till sovrummet. Jag somnade dirr och sov till lunchtid dagen efter. Så skönt! Ibland måste man få sova länge för att orka med att gå upp kl 5 några dagar senare ;)  hehe.
 
I fredags var det ju solförmörkelse!! HYPE
Ja eller inte direkt för oss som bor i Uppsala. Såg inte ett smack. Trist. Jag vet inte hur det var i resten av Sverige men det verkar som att det var mulet i större delar i detta avlånga land. Så typiskt! Sol och klarblå himmel hela veckan, men så dagen då det är solförmörkelse då blir det mulet. Och för att riktigt strö salt i såren så började det ju snöa. Snö är en sak, men snö som ligger kvar! Hallå? Det skulle ju bli vår? Det är ganska svårt att tro att jag gick hem utan jacka på torsdagen och gick med jacka, mössa, vantar, halsduk och huttrade på fredagen. Men men, vi som lever i Sverige är ganska rutinerade vid det här laget ;) Vi har lärt oss att inte lita på vädret. 
Snön har redan börjat smälta utanför fönstret ser jag så man kan ju hoppas på att det var sista vändan med snö för den här vintern :)
 
Fredag betyder tacofredag, det har mina kollegor på jobbet redan snappat upp ;) Vi blev en liten skara idag, många utav mina syskon var iväg på vift. Eller ja många och många, två. Men det kändes som många!
Smulan är i alla fall inte långt borta när det steks köttfärs ;) 
 
 
Robban lyfte upp henne och placerade henne där, sen satt hon så fint kvar tills Robban böjde sig mot bordet så hon kunde hoppa ner. Så fina katter mamma har! 
 
Den här kikade vi på efter middagen. Jag och min familj är med! I typ en sekund exakt vid tiden 2:58.
Vi var påväg tillbaka till bilen efter en baddag på Fjällnora. Det var under veckan i somras som det var som varmast. Mamma hade värsta dillen och åkte till Fjällnora varje dag. Jag följde med ett par gånger och en av dem dagarna såg vi alltså detta kamerateam som filmade oss och sen sa att det var för den här filmen. Kul att dem tog med oss ^^ Även om det var för bara en sekund ;) 
 
 
 
Imorgon ska jag på lunchdejt med min fina vän Etta. 
Sen har jag hört nått om bio på kvällen. Har bara hört om det en gång så vi får se om det blir av ;) 
 
Godnatt!