Antagningsbeskedet

Helvette. 
Jag kom inte in.
fan.
 
Det känns ganska så tungt just nu. Varken jag eller min pojkvän Simon kom in på de utbildningar vi ville plugga i höst. Vi båda är reserv 60+ och oddsen att vi skulle komma in är ganska små. 
Den enda utbildningen jag kom in på är en som ligger längst ner i Sverige. Det var en utbildning, som jag känner nu, att jag inte nöjer mig med. Därför har jag tackat nej till den. 
Det betyder att varken jag eller Simon kommer plugga i höst. Skit. 
Vi var så förberedda och taggade på att plugga att det känns riktigt jobbigt att vi inte kom in. Planen nu är att stanna kvar i Uppsala och plugga upp oss och söka igen nästa år, min utbildning har bara intagning en gång om året nämligen. Samtidigt som vi gör det ska, i alla fall jag, jobba vidare som vikarie. 
Vi har tackat ja till en lägenhet i Uppsala som vi kommer få hyra i andra hand i ett år. Så om 3 veckor ska vi flytta igen. 
 
Utbildningarna vi sökte var båda två gaming relaterade och tydligen så har intresset för just gaming ökat enormt de senaste åren och konkurrensen är tuff. 
 
Men nu blir det nya tag igen. 
 
Vi ska packa som dårar under dessa 3 veckor och sen ser vi hur det blir i höst. 
 
Men idag ska vi andas in och åka hem till en kär vän och äta tacos med våra kompisar. Så packning och all stress får vänta till nästa vecka. 
 
Ha en trevlig helg. 
anna

förstår att det känns tufft idag, men du ska se att allt löser sig tids nog, och i varandra o er kärlek har ni ALLT. allt annat är sekundärt. kramar anna

Jenny S

Ett litet tips om du inte redan har gjort det....nämligen högskoleprovet. Då är du med i ytterligare en urvalsgrupp 😊

Elin

Ett tips är att kolla antagningspoängen nu i höst för det brukar vara så att det inte krävs särskilt högt resultat på högskoleprovet för att komma in och då behöver du ju inte ansöka på dina gymnasiebetyg. Lycka till med allt!

maria nilsson

Intresserad av handmålade Harry Potter örhänge? (i krympplast) Se Facebook,#harrypotter, Madameelin. Unika!

Sofia

Jag förstår att det känns tufft, men ge inte upp. Ni är unga och har alla möjligheter i världen. Hejar på er!

Ellen

Vad synd, men se till att göra högskoleprovet i höst! Då kan det vara lättare för er att komma in på era utbildningar. Sedan kanske ni kan läsa fristående kurser till en början? Ta reda på vilka kurser som du skulle läst om du hade läst detta program, och se om man kan söka in till varje kurs separat? Det är många som gör så, de som inte går ett program men ändå läser samma kurser. Kanske finns liknande kurser att söka i vår, på distans kanske? Ge inte upp och deppa inte. :)

Malin

Skriv högskoleprovet! En tredjedel av platserna går den vägen. Kul att du väljer att plugga! Är ju tyvärr ovanligt när man växt upp i ett arbetarhem. Lycka till!

Lisa från Skåne

Svarar på Malins inlägg. Det där med att "arbetarbarn" inte läser vidare är inget som stämmer, (och det hör väl till försvunnen tid att ha klassindelning som fanns förr) alla ungdomar vet ju att man idag inte får jobb utan utbildning, och nu för tiden har alla den möjligheten med hjälp av studielån. Lycka till Janelle med vad du än utbildar dig till.