Sol!

Hej!
 
Vilket underbart väder det har varit idag! Skinande sol, blå himmel och vindstilla. Fantastiskt!
Jag och Simon tog tillfället i akt och gick ner en sväng på stan. Jag velade länge ifall det skulle vara kallt i en jeansjacka. Det Såg ju varmt ut men man vet ju aldrig. Så jag tog en långärmad tröja och jeansjacka över och så  gick vi ut. Och det var ganska överdrivet med en långärmad kan jag säga. Jag hade kunnat gå i linne enbart. Idag var sommaren på besök!
Vi njöt i fulla drag och jag införskaffade mig strumpbyxor och hårsnoddar och sen tog vi den långa vägen hem med en varsin glass i handen. 
Så äntligen vågar man väl säga att våren är här för att stanna. 
Ikväll ska vi båda hem till en kompis och umgås. Vi ska se om vi kan boka biljetter till en festival  vi pratat om. Annars blir det nog bara häng och massor med snack. 
 
Nu är det  matlagningsdags!
Tack förresten för alla bra tips på maträtter.  Det var verkligen bra för jag har som sagt bara en del maträtter som jag kommer på när jag ska göra mat. Men tack vare er har jag en massa :D Så tack!
 
Ha en trevlig helg!