Julen närmar sig

Nu är det den 6de december. Vi fick minsann liiiite snö som låg kvar på vissa delar utav staden. Men bara för en dag. Undrar just om det blir någon snö till julen. 
Jag har försökt att få upp julstämningen men lite julmusik. Men jag har inte riktigt fastnat för det än. Istället har jag upptäckt en ny genre innom musiken. Något som jag lyssnade på när jag var liten. Black-Ingvars gör kända äldre låtar till rock/metal-låtar. Blommig Falukorv, Astrid Lindgren, Bananer i Pyjamas, ja you name it. Det är hur bra som helst! Det låter asfåningt, helt ärligt så är det ganska fånigt också. Men det är ändå så otroligt bra! 
Gå in på Spotify och lyssna! ;) Ni förstår säkert. 
Så mycket julkänsla blir det inte ännu... hehe
 
 
 
Julklappar har börjat flöda in här hemma. Jag har upptäckt det smidiga med att beställa online och få sina presenter hemsickade ;) Egentligen var det otrolig rea och fri frakt på Fyndiq så jag passade på. Men jag hittade en massa bra fynd och behövde inte spendera en förmögenhet på vartenda syskon ;) 
Så en dag när mina paket kom fram så blev det som en liten julafton här hemma när jag skulle öppna och se så allt stämde. 
 
Bekvämt att kunna handla julklappar trotts att man är hemma och är sjuk. Jag har ju lyckats vara sjuk 3 veckor i rad... snark.  Först förkylning, sen feber andra veckan och så tredje veckan förkyld och hosta. Så värdelöst. Vågar inte ens hoppas på att jag ska få vara frisk längre... 
 
Julstressen är i varje fall igång. Frågan om man kommer hinna med julklapparna, vad för klappar man ska köpa, man ska kanske ta upp granen, vart ska man fira jul, jag vill baka men vad, vad ska jag önska mig... Ja det är en massa som ska göras på dessa få dagar innan julen. Frågan om vart jag ska fira jul är ingen svår fråga för mig, jag kommer fira tillsammans med min familj som vanligt :) Det kommer dröja ett bra tag innan jag firar med någon annan. ;) Men nu när man är "vuxen" och har pojkvän så blir man inbjuden till hans firande. Det är ju såklart jättekul att de vill att jag ska vara med dem, men också lite läskigt, jag kommer inte ihåg att jag blev så stor att jag kunde fira med nån annan än min egna familj. För mig är det självklart att åka hem till mamma och öppna tusentals julklappar. Jag pratade med en kolega på jobbet som tog det som självklart att jag skulle fira med min pojkvän och nästan såg lite förvånad ut när jag sa att vi skulle fira separat. 
Hoppas ni förstår hur jag menar nu och inte tar någonting på fel sätt. Det är bara det att julen är väldigt viktig för mig. Det är någonting jag vill uppleva tillsammans med min familj :) Sen är jag som ett litet barn som tycker att det är läskigt att ändra på traditioner, haha. Kom igen, jag har två chokladkalendrar, en paketkalender och så spelar jag in julkalendern på tv varje morgon så jag kan se det när jag kommer hem från jobbet ^^ 
Julen är någonting stort och viktigt i mina ögon. Och min familj det viktigaste jag har. Därför blir det många fler julaftnar hemma hos mamma och mina syskon <3
 
 
Julen 2013
 
 
Nu ska jag fortsätta planera julklappar och vem som ska få vad och vartifrån jag kan få tag på det. Hmm jag borde skriva en lista... 
 
Ha en superhelg! Hejdå!
 
 
Petra

❤️

Caroline

Hej!

Jag firar jul med min familj hos mormor och morfar på dagen fram till halv sju ca sen åker vi till min sambos föräldrar och firar ;) Kommer ihåg första gången jag åkte hem till mina svärföräldrar på jul än idag, svärfar kom förbi efter jobbet på julaftonen och hämtade mig och körde hem mig till sambon som då bodde hemma :) Hoppas du får en fin jul hur du än firar den!

sofie

Vi kör halva dagen var. Kan inte tänka mig en julafton utan det vanliga just nu så halva tycker jag är bättre än varannat år. Min syster däremot är lite äldre än mig men hon och hennes sambo firar alltid med varsin familj ändå och med varandra på kvällen. Alltså finns det inga rätt eller fel :)

A-S

Tycker du gör helt rätt att fira hos dom du vill, jul är väldigt speciellt och då ska man vara där man vill.
Jag och min man gjorde som ni, vi firade hos våra egna föräldrar, fast på kvällen kom han hem till mina. Detta gjorde vi ända tills vi fick våran första son 11år senare. Sedan åkte vi runt några jular tills för några år sedan så firar vi hos mina föräldrar dit även hans föräldrar och bror med tjej kommer :-)