Pumpaskor

Hello!

Mamma hämtade mig och vi åkte direkt till Skopunkten vid boländerna för att införskaffa oss nya skor. Tydligen var det ingen mer än Jamie som behövde så mamma hade bara med honom i bilen. Konstigt att vara så få, haha. 
Som tur var så fanns de skorna jag hade tittat på innan även här så jag gick direkt på dem och provade. Ett par satt lite konstigt men paret i en storlek större satt perfekt! Även med lite utrymme för eventuella tjockstrumpor när det blir kallt ;) 

 
Jag vet inte om de här håller i vinter men jag hoppas ju på det :) 
Jamie fick ett par han med. Han var så himla söt. Han förstod precis vad det var vi gjorde där så han gick runt och plockade skor, i sin egna storlek, och kom fram till mamma och ville att hon skulle titta på dem. Jag klurade lite på att det måste vara lite svårt att veta om ett par skor passar för så små barn som inte kan berätta själv om de gör ont eller om de är för stora. Men mamma kom på ett jäkligt bra sätt som funkade på Jamie ;) Hon satte på honom ett par skor, ställde honom på golvet och sa "Spring". Sen sprang han ett varv runt en hylla! Sprang han och var glad så passade dem. Skulle han ha stannat eller gjort grimaser så hade de nog inte passat. Superbra ju! 
 
Efter skopunkten tog vi en snabbis förbi City Gross. Jag var på jakt efter en pumpa och mamma godis för alla barnen som kommer och busar utanför dörren imorgon! 
Förra vecka jag gick in på City Gross såg pumpa bordet ut såhär: 
 
 
Idag fanns det typ 5 kvar. Uuups skulle kanske ha kommit lite tidigare... 
Men vi hittade en snygg pumpa som jag fick med mig hem!

 
Ett ljus blev det också som ni ser till höger. 
 
Ja, det är en Harry Potter klocka ni ser bakom pumpan. Det är "Mirror of Erised" och Harry som en figur som ser sig själv i spegeln. Ascool! Fick den i julklapp av mamma efter att jag högt och ljudligt klagat på att min kompis Mitta fick en massa coola Harry Potter saker men jag inte fick något alls. Ja, detta var i julas vadåråå?
Haha jag tror jag tappade en hel del vuxenpoäng där va? ;)
 
Men min första pumpa är alltså inhandlad! Woho! Känner mig stor!
Nu ska den bara få innehållet urgröpt och ett ansikte sen kommer den stå fint i fönster. 
Simon jobbar länge imorgon men vi ska försöka att hinna med det. Annars kommer vi dra ut på det och så blir det aldrig av... 
 
Mamma släppte av mig efter City Gross hemma hos mig. Jag smsade lite med Etta och frågade henne om hon ville följa med till Eva en stund. Det ville hon!
Stackars Eva opererade sig igår och är fortfarande sängliggande så vi kom med en blomma och ett Krya på dig-kort. Vi satt sedan på sängkanten och pratade om Halloween, eventuella resor sommaren, militären, killar, ja allt möjligt. Det var väldigt mysigt och jag tror hon uppskattade det. Hon får krya på sig. Tur att hon fick en blomma så hon kan tänka på mig och Etta varje gång hon ser den! Då borde hon bli frisk på nolltid ;)
 
Väl hemma var maten serverad av en Simon som kommit hem sent, han är så go <3 
 
Imorgon är det Halloween! Skräms inte för mycket!