Besök på 4H-Gården

Idag klev jag och familjen, alla utom Patricia då, upp tidigt för att åka iväg till en 4H-Gård i Solna och titta på djur och ha aktiviteter ^^
Jag tvekade ett tag där i sängen, det var så skönt att bara få lägga sig ner igen och sova några timmar till. Men jag sköt undan tanken och klev upp. Det är ju faktiskt lamm vi pratar om ^^

När vi kom till gården blev vi bjudna på fika ^^ Bullar och saft/kaffe. Mums!
Sen va det dags att mata kaninerna och besöka lammen ^^

Kaninerna var hur söta som helst ^^ De praktiskt taget slängde sig över äpplena småbarnen gav dem! ^^



Sen fick man syn på lammen! Och dem va ju hur söta som helst! Det var tre svarta och en vit ^^





Mamma!





Sen blev det korv grillning. Och medans de vuxna grillade korv, lekte barnen i lekparken eller i linbanan :)
Robert, Corrinda och Novalie åkte som tokar utan problem, men Trixie och Lovelia ville gärna ha hjälp om det skulle åka. Och då var det ju bra att det hade en snäll storasyster som kunde hjälpa dem :P






Sen var det dags för ponny ridning :D Fast eftersom att det var en ponny så fanns det en viktgräns på 40 kilo. Och jag väger ju inte 40 kilo så jag red inte. Hade nog bara sett fånigt ut om jag skulle sitta uppepå en sån liten hästs rygg X)

Här står de i kö och väntar ^^

                                                                    
                      Lovelia                                               Corrinda
 

                         Robert                                                   Novalie
 


Trixie väntade förväntansfullt på sin tur.



Bredvid gården låg en istäckt sjö som jag och mamma gick ner och tog kort på ^^
Det fanns en massa fåglar där. Men alla var för långt bort eller för gömda bland träden att det inte fanns en chans att få en bra bild på de :P




Nej nu ska jag avrunda inlägget ;)

Men det var en riktigt bra dag, jag hade jätte roligt ^^


Susanna

Hejsan!

Jag brukar skriva i din mammas blogg men nu måste jag bara få säga till dig personligen att du är en fantastisk människa och syster!

När jag var i din ålder så va jag inte så mogen, förståndig, tålmodig och barnkär.

Jag är inte säker på att jag är det nu heller, ha ha! Trots att jag ska ha mitt 6:te barn vilken dag som helst, alltså jag älskar mina barn och vet hur jag ska ta hand om dom men andras barn tycker jag kan vara svårt att hantera. Så jag vill bli som du när jag blir stor ;)

Annica

ni verkar ju haft en hel mysig dag!!!!

Sandra

Mysigt det ser ut =)

Emma i örebro :)

hej har d bilddagboken eller något :€ :)

jenne

hejhej verka ha haft en fin dag



jag skrev en kommentar på Patricias blogg men tänkte fråga dig oxå; kan inte du ladde upp alla familjen annurlunda på youtube elr kanske eran hemsida??

asså hela avsnitt dom som sändes på tv??



för det skulle jag tycka var kul att få se dom igen för jag får tyvär inte ha det där på tv som man måste betala för o jag vill se avsnitten igen för jag gillar eran familj.



tack för svar elr avsnitten



Ha det så bra tjejen kramar // Jenne(smeknamn)(tjejsmeknamn) haha det kanske hörs men endå hihi

ha det bra Janelle!!!

kalla mig vickan

hej Jannelle, fin blogg!!

hah, de va kul å se att ni varit i solna jag bor där å 4H gården ligger nt så långt bort från mitt hus. synd ja skulle vart där!? aja, hoppas ni hade de kul då fina familjen!! kram:)

Anonyyym^^

Riktigt fin blogg Janelle!

Älskar hela eran familj och hoppas att det kommer en ny säsong av familjen annorlunda, och hoppas att ni kan vara med igen då!



Många kramar :)