Vår alla hjärtans dag

Hej på er! 

I fredags var det Alla hjärtans dag och jag hade för första gången inte påminnt Simon om det, haha. 
Han är sämst på att komma ihåg datum och tänka i förväg inför en speciell dag så jag brukar vara shysst och påminna honom så han inte ska behöva få så dåligt samvete. 
Men i år ville jag överraska honom lite extra ( och ja, jag ska erkänna att jag inte ville påminna honom för att se om han skulle komma ihåg själv ;) ) så jag sa inget om kärlekens dag. 
Jag beställde påfyllning av foton på oss som vi har i ett fotoalbum som present till Simon och köpte även choklad och en hjärtformad  heliumballong. Simon skulle jobba till kl 19 så jag hade tänkt göra det mysigt hemma med middag, tända ljus och musik. 

Simon hade inte alls glömt och hade egna planer. Han skulle sluta tidigare från jobbet och köpa sushi påvägen hem till middag. Han hade oxå tänkt att han skulle baka lagom tills jag kom hem och överraska mig på det sättet. 

Men...! 

Vid lunch ringde förskolan till mig och ville att vi skulle hämta Jack. Han var låg på energi och hade gjort en vattenblöja så de befarade magsjuka som gått på förskolan ett tag...! 
Jag ringde till Simon som sa att han kunde åka och hämta Jack. 
Jag kunde ju då inte göra min överraskning som jag tänkt och Simon hann inte göra det som han hade tänkt överraska mig med, haha! 
Så när jag kom hem fick Simon sin choklad och ballong i hallen och Simon hade bara hunnit börjat med baket. 
Men det blev så mysigt ändå! 
Det var lite roligt att berätta för varandra vad vi hade tänkt ur för planer men som då sket sig för oss båda två. 
Simon kunde baka klart och åkte iväg och köpte sushi till middag. Sen mumsade vi på chokladen och tittade igenom korten som jag beställt. 
Så även om det inte alls blev som vi planerat så fick vi en mysig alla hjärtans dag tillsammans! 

(null)

(null)

(null)


Jack blev aldrig magsjuk på riktigt och vi hoppas att han slipper bli smittad. 
alla hjärtans dag - familj - kaos - kärlek
Marie

Ja ibland går de inte alltid som man planerat :) Men ni verkade få en mysig kväll i alla fall trots planeringarna inte gick som planerat. Tänkte höra om din utb, kan vem som helst gå den el är de några förkunskaper som krävs?

Svar: Ja absolut vi fick en jättemysig kväll ihop!
Just min utbildning som heter Level Design krävdes det inga förkunskaper. Men när jag sökte in skulle man skicka med egna verk man gjort som hade någon koppling till Level Design. Som en ritad karta på papper eller om man byggt en bana i ett spel eller motor. Annars var det grundutbildning som krävdes. Annat är det för grafiker och programmerare. Men jag är osäker på exakt vad som krävs för just de utbildningarna :)
Janelle

Marie

Ok. Tack för svar :)

Emma

God morgon! ⭐️ Hoppas att du har sovit gott och för en bra söndag! 😊

Svar: Åh tack så mycket! Min söndag var toppenbra 😊 Hoppas din oxå var det!
Janelle

https://varldenshemligastegravid.blogg.se/

Hu, jag är LIVRÄDD för magsjukor, skönt att ni verkade klara er undan, på Alla hjärtans dag och allt.