Lär sig gå

Sa jag inte att Jack skulle lära sig gå på nolltid nu när han fått en gåvagn? 
För en vecka sen ungefär fick han gåvagnen i present och nu kan han ta flera steg på egen hand! Han vågar släppa taget om mig, Simon eller en möbel för att gå dit han vill. 
Det började med ett steg. Nästa dag kunde han ta två osv. 
Det är otroligt hur fort det går, om en vecka kan han säkert gå mer eller mindre obekymrat! Duktiga killen! 
Det märks så väl att Jack älskar att klara av att gå själv. Han har alltid gillat att gå när han får hjälp av någon men lyckan i hans ögon när han tar de där ostadiga stegen är oslagbar! Han är så stolt! 
Vilket såklart både jag och Simon är också  <3 
I veckan har han också lärt sig att resa sig upp mot möbler, såklart för han fattar att han måste stå upp för att kunna gå ;) Man ska ha rätt motivation. 
På min instagram finns det en video som jag filmade i veckan när han gick mellan mig och Simon. Jag heter Jwetterholm där. 

(null)

Vi har barnsäkrat en del i vår lägenhet redan men det lär dyka upp mer saker nu när Jack når längre ;) sakerna i bokhyllan kommer flyttas högre och högre upp har jag en känsla av, haha! 

Hoppas ni haft en bra start på veckan! 
barn - familj - utveckling