Bilen dog på bron

Hej på er! 

I fredags började dagen sådär kan man väl säga. Mamma skulle vara barnvakt och Simon började jobbet kl 7. Vi gick upp här hemma tillsammans och jag och Jack åkte först och lämnade Simon på jobbet. Sen åkte jag vidare till mamma. 
Jack har börjat bli lite ledsen när han blir lämnad men den här gången gick det bra. Jag kom iväg och skulle tillbaka hem för att plocka upp en kursare som bor i närheten. 
Men när jag åkt en bit och stannar vid en stopplikt så kom jag inte iväg. Det var som att jag fick ett motorstopp och jag skämdes lite och försökte starta bilen igen. 
Men den startade inte... fan! 
Jag startade om ett par gånger och kom iväg men bara ett par meter och så dör bilen, mitt på en bro! 
Jag försökte starta igen men märker då att en gul motorkontrollampa lyser. Jag slängde mig på varningsblinkersknappen och skrev snabbt till min kursare att jag inte kommer. Lyckligtvis kunde hans pappa skjutsa honom. Han frågade om jag ville ha skjuts men jag bad dem åka, det här skulle ta tid. 
Sen ringer jag mamma samtidigt som jag bläddrar i infoboken och försöker hitta vad det är för lampa. Mamma klär på sig och åker till mig med detsamma. Turligt nog var flera av barnen hemma pga studiedag. 
Jag ville inte stå kvar på bron. Det var inte jättemycket bilar men ändå en del och en bro är läskigt att stå stilla på. Det gick att hacka sig fram meter för meter och jag kom bort från bron tack och lov. 
Mamma kom och vi googlade lite och jag ringde Simon för att kolla hur vår bilförsäkring ser ut. Sen ringde jag Trygg-Hansa och förklarade läget. Hon talade om att en som har hand om bokning av bärgare skulle ringa upp mig. Ett par minuter senare ringde de och han tog reda på vart jag var och sen kom en bärgare inom en kvart. Trygg-Hansa bokade oxå en hyrbil via vår försäkring. 
Vi flyttade över allt till mammas bil och jag fick skjuts av mamma till biluthyrningen och bärgaren körde min bil till verkstaden. 
På biluthyrningen fick jag ut en bil relativt fort och jag tänkte att jag skulle få en liten mysig bil men så rullades en Mitsubishi Outlander hybrid fram. Den var riktigt rolig att köra! 

(null)

Allt löste sig väldigt fort och jag kom "bara" 1,5 h sent till skolan. Jag hade redan hört av mig till min lärare och det var lugnt att jag kom sent. Men fasen vad det känns jobbigt att komma sent. Även om man inte kan rå för det. 

Nu får vi se hur det går med våran bil på verkstaden. Jag pratade med dem på fredagen och förklarade vad som hänt och de sa att de skulle titta på den på måndag. 
Jag tackar oss själva för att vi valde en större försäkring för bilen för nu fick vi superbra hjälp och service och kostnaderna kommer de hjälpa oss väldigt bra med! Så skönt när olyckan varit framme! 

Då har jag varit med om det. Inte alls en rolig upplevelse men jag tackar ändå att det inte hände på E4:an. Vilken annan dag som helst den här veckan hade jag åkt direkt hemifrån och då hade bilen dött halvvägs till Kista... 

På kvällen sen firade jag och Simon några vänner som fyllt år och vi fick en rolig kväll och avslut på en stressig dag. 
För såklart var jag uppstissad hela dagen efter den händelsen. 

Hoppas ni haft en bra helg! 
bil - bärgare - läskigt - problem
Paul Svensson

Tack för denna sida <3<3<3
Här är min bästa hemlighet till er Kram

https://invite.bestsecret.se/VZS-8D3-K3M?c=se&utm_campaign=copylink_invitation&utm_medium=copylink&utm_source=invitation&utm_content=registration

Malin

Usch,jag förstårbkänsla, jag var med om samma sak vid ett rödljus och hade såklart bråttom. Men det är tur att försäkringsbolaget fixar allt. Och vilken tur din mamma kunde komma!
( jag är i din mammas ålder, men även jag fick hjälp av mamma )