Lugnet efter stormen

På instagramStory berättade jag att Simon varit sjuk i flera dagar. Och då menar jag verkligen sjuk. Ingen tramsig mancold utan riktigt jäkla sjuk! 
Det började på onsdagen med att Simon klagade på att han hade lite ont i sin ena visdomstand samt huvudvärk. Det blev värre under torsdagen för att slå till ordentligt torsdagkväll för att sen bara bli värre och värre. 
Simon kunde knappt äta och han pratade sluddrigt pga värken vid tanden. Vi bestämde att han skulle ringa till tandläkaren dagen efter och be om en akuttid. I samma veva bad Simon mig stanna hemma från skolan för att ta hand om Jack och skjutsa till och från tandläkaren. 
Simon ber mig aldrig stanna hemma så jag fattade såklart att han mådde skit redan där. 
Tyvärr blev det bara värre och valet att stanna hemma var helt rätt för mig. 
Simon fick en tid hos tandläkaren samma fredag och vi fick komma in kl 13. 
Där konstaterades det att det bildats som en ficka mellan visdomstanden och tandköttet. Såklart är det svårt att komma åt med tandborsten där och det hade blivit inflammerat. De spolade rent på plats och gav honom instruktioner med medicin, borstning och rengöring. 
Allt var klart på ungefär 10 min. 
Men det blev ännu lite värre efter besöket och Simon låg under fredag-lördag och söndag i soffan och bara led igenom smärtan. Han åt knappt och hade emellanåt svårt att kommunicera. Förutom inflammationen hade han svår huvudvärk, säkert i samband, och idag (onsdag) mår han bra igen. 
Jäklar vilken powermom jag har varit dessa dagar! Jag har haft hand om Jack, sjuk sambo , hushåll och aktiviteter själv. (Nej nu ljuger jag, jag fick hjälp med barnvakt ett par timmar av min mamma under söndagen för att jobba och handla.) Jag har givit mig själv en klapp på axeln för det. 
Jack var på sitt allra bästaste humör hela helgen och sov hela nätter utan uppvak så det har såklart hjälpt till att hålla min energi och mitt humör på topp! 
Men stackars stackars Simon. Jag har tyckt så synd om honom. <3 

Det är så skönt att se honom äta ordentligt igen och orka med att faktiskt göra saker här hemma. Under hela helgen orkade han inte ens sitta upp längre än 2 min åt gången. 

Nu är allt tillbaka till det normala, tills nästa sak händer ;) 

(null)

(null)

(null)


barn - familj - powermom - sjuk - tandläkare - vardag