Räddar andunge

Hej på er!

Idag tog Simon och jag en promenad i vagnen för att hämta ett paket som hamnat på Gränby som är ett köpcentrum en bit ifrån oss. På vägen hem ser vi 5 små andungar (tror jag att det var) som gick på vägen. En bit in i buskaget ser vi mamman. När de små ungarna börjar gå in i buskaget kommer en satans jävla kråka och tar en av ungarna
Jag försöker springa ifatt den i hopp om att den ska bli rädd och släppa ungen men den flyger bara iväg och flyger till sist över ett staket med den stackars ungen. Fy så arg jag blev. Simon stod kvar med Jack och vagnen och pekade när jag var på väg tillbaka mot stället där de andra ungarna var. En av ungarna springer i samma riktning som kråkan flugit, rakt ut på en gräsmatta... 
Det fanns ju fler kråkor i närheten och jag ville inte lämna den stackarn ensam. De andra ungarna gick åt helt motsatta håll och ingen mamma syntes till för tillfället.  
Så jag smög mig runt ungen, jag tänkte att jag skulle mota tillbaka den till de andra ungarna. Men istället lägger sig den lilla fågeln så platt den kan mot marken för att gömma sig. Jag använder min jacka som för att fösa den åt rätt håll men den ligger kvar. Då tar jag upp ungen i jackan och går och släpper den vid de andra ungarna. Först ser ungen förvirrad ut men när den hör de andras pip börjar också den pipa och springer i full fart mot sina syskon. Då kändes det lite bättre, jag kunde hjälpa en unge ändå ❤
 
 
Är detta en andunge eller är det något annat? 
Nu hoppas jag bara att de höll sig borta från öppna platser och klarade sig dit de nu var på väg. 
 
 
 
För att tala om något helt annat så vill jag också berätta att jag precis publicerat en ny video på min youtube kanal. Gå gärna in och titta på den genom att klicka på länken.
 
Eller titta direkt här i bloggen :) 
 
 
 
Ha det fint!
djur - hjälpsam - video - vlogg - youtube