7 månader

Idag blir Jack 7 månader gammal!
 
 
Jag läste nånstans att efter 8 månader så kallar man inte barnet för "bebis" längre. Då kallar man dem för barn. Vi får helt enkelt passa på nu när det närmar sig slutspurten ;) 
 
Vi hade planer på att Jack skulle få vara hos sin farmor i ett par timmar under dagen men se det ville inte han. Tydligen hade han blivit sur 10 minuter efter att vi hade gått och farmor fick till slut ringa tillbaka oss. Då blev han superhappy igen. Skrutten ❤ 
Kan det vara nån form av separationsångest eller är han bara mammig och pappig? 
Jack fortsätter att kämpa med att ta sig fram/bak/åt sidan. Han kan ju vända sig ordentligt från ryggläge till mage men lyckas fortfarande bara falla tillbaka till rygg ibland. Om han ligger på golvet så klarar han av att hasa sig baklänges en liten bit men det tror jag också är mer av misstag än att han faktiskt gör det medvetet ;) Han rör sig mer i alla fall och det är kul att se, även om han gnäller under tiden för att han är frustrerad...
 
På tisdag ska vi göra något som jag längtat efter ända sen jag var gravid. Vi ska på babysim hela familjen! Åh wow det ska bli så mysigt! 
Juste, det har jag inte ens talat om...! Jag ska ju bli siminstruktör på Linnéas simskola, samma simskola som vi ska gå på babysim på. Så kul! Just nu är jag praktikant men efter sommaren kommer jag få egna grupper barn och föräldrar som jag kommer instruera. Jättekul!
Men just nu är jag mer peppad på att få gå på babysim med Jack och Simon, hehe. 
Jack ääääääääälskar att bada i baljan vi har hemma och plaskar och sparkar med fötterna så det är mer vatten utanför baljan än i när vi väl är klara. Han bryr sig inte om att få vatten i ansiktet och vill gärna smaka och försöka fånga vattnet, haha sötis.
I tisdags åkte jag och Jack till vår första "lektion" på simskolan som var en teorilektion uppe på land. Då fick vi träffa vår instruktör och vi fick en genomgång om hur det kommer gå till och vad vi kan förvänta oss. Vi fick också en rundtur till omklädningsrummet och själva simhallen. Jag hade ju redan sett den förut eftersom att min praktik redan börjat, men det var första gången jag såg poolen tom på folk. Alla barnen som var med fick känna på vattnet med fötterna och Jack började genast sparka och plaska. Så jag tror att han kommer älska att gå på babysim! 
 
Hoppas ni hade en fin helg och lycka till i veckan som kommer!
7 månader - babysim - bada - barn - bebis - familj - livet
Anonym

Så söt :)

emelivet.blogg.se

Men åh vilken plutt 😍

emelivet.blogg.se

Men åh vilken plutt 😍

Annika

Jättefin bild! ❤️