Håller tummarna

Jag har berättat tidigare att Jack började äta igen på nätterna för ett tag sedan. Det var verkligen inte meningen och helt plötsligt stod vi där och ba "jahopp" 
Men istället för att trilskas med det där och då chansade vi på att han skulle vänja av sig av sig själv. Allt annat har han bestämt själv att ändra på så vi sköt upp tanken att vänja av honom. 
Nätterna har varit så bra när vi byter blöja och nattar om med välling. Det hela tar ungefär 5-10 min. Istället för att stå och vagga och hyssa i 1-2 timmar. 
Nu verkar det som att han kanske vill sluta äta på natten!! (TA I TRÄ!) 
De tre senaste nätterna har han sovit hela natten. Han gnäller ibland och nån enstaka gång så pass mycket att man behöver stoppa tillbaka nappen. Men annars sover han 12 timmar i sträck. Utan att vi har gjort något, det är helt han själv som gör det. 

Vad är det för underbarn vi har!?  

Hoppas hoppas att han vänjer sig själv att sova hela natten och att vi tog rätt beslut där för nån/några månader sedan. Förstå så skönt!

För övrigt börjar han få ännu en tand! Han har redan två nedre framtänder och nu börjar en framtand där uppe titta fram. Han reagerar med en del gnäll. Ingen feber än så länge.

Jag önskar jag kunde komma med lite tips till er föräldrar som kämpar med era barn på nätterna, men det enda vi har gjort är att följa efter Jack. Det funkar absolut inte på alla barn, det är jag medveten om. 

Ha en fin helg hörrni! 
barn - familj - sömn
Lotta

Tror du har helt rätt. Man ska följa barnets behov. Tyvärr tror jag inte att många är beredda att göra detta eftersom man inte har självförtroende att våga låta barnet styra. Man vill gärna ha en mall eller riktlinjer att följa. Så jag tror att ni gör helt rätt. Och Jack verkar må så bra. Och han är så gullig!/ Lotta

Svar: Tack!
Janelle

Anonym

Vi kört på och lyssnat på barnen. Första sov i egen säng direkt bär vi slutade amma. Från ca.9nånader sovs det i eget rum. Andra barnet sover efter 1.5år fortfarande på oss. Det går inte försöka flytta sig en mm. Innan det blir skrik och ledsen. Ibland gar vi lyckats lägga ndr bredvid syskonet men inte många gångef.