Partyhelg och spindlar

Hej! 

I helgen var det fest. Simons moster fyllde 50 och bjöd på grillat, fika och drinkar ute på familjens landställe. Hon hade frågat oss sen innan om vi ville sova kvar så jag och Simon kunde ta en varsin drink, så det gjorde vi. Inte bara för drinkens skull utan för vår allas skull att slippa åka hem tidigare med en trött unge ^^ 
På landstället finns en liten stuga som är min kille Simons och hans bror Philips stuga. Det är bara ett litet rum utan kök eller badrum. Det finns plats för en 120 säng och soffa. Därav att vi inte brukar sova över när det ändå bara tar 30 min hem med bil. 
Men den här gången bestämde vi oss för att sova kvar. 
Festen var jättetrevlig och det var så skönt att bara kunna lägga Jack i stugan när han blev trött så kunde vi gå tillbaka och äta efterrätt och prata med släkten. Vi hade med oss babyvakten så vi hela tiden kunde höra honom. 

Jack skötte sig utmärkt under tiden som han var med. Han pratade, busade och åt mat tillsammans med oss andra vid bordet. Han hade sin första namnsdag i lördags, Lars. Lars är Jacks gammelfarfar som vi ofta träffar och tycker mycket om. 
 
(null)

(null)

(null)

Det regnade på som bara den men som tur var satt vi under ett stort partytält och höll oss torra. 
Vid 23.30 var småbarnsföräldrarna trötta så vi sa godnatt och gick in till oss. 
Där spenderade vi kommande halvtimme med att fösa bort och slå ihjäl enorma jäkla spindlar! Vi hade väl missat dem under dagen men det satt spindlar vart vi än tittade! 
Okej nej kanske inte men vi tog säkert 6-7 stycken levande och skrapade bort ett par redan döda som satt på väggarna... 
Mitt hjärta gick i tusen bitar av skuldkänslor att jag inte hade lagt på nätet för Jacks resesäng... usch jag mår illa av bara tanken!! 
Jag lös överallt i hela Jacks säng och hela Jack och tack och lov så syntes inga spindlar!! 
De höll till i taket och hörnen och Jacks säng stod mitt i rummet. 
Självklart väckte vi Jack i vår frenetiska jakt på spindlar och det tog en stund för honom att komma till ro igen. 
Både Simon och jag avskyr spindlar och det kröp i hela kroppen när vi la oss för att sova. 
Såklart gick det ju bra och det värsta som kunde ha hänt hade varit att en spindel kröp över oss men i våra huvuden utspelades scener med monsterspindlar som attackerade från taket... 
Usch 

Morgonen kom och då bjöds det på pannkaksfrukost! 

(null)

(null)

(null)

Den stora svarta hunden heter Ronja och är så lugn och fin! Hon verkar gilla Jack och Jack gillar henne. 
Just på bilden väntar Ronja på att Jack ska tappa lite pannkaka, vilket hände vid ett par tillfällen ;) 

Vi satt länge och pratade och åt och fick till och med besök av solen! 

Det blev en bra helg (förutom spindelnatten...) trotts regn och rusk. 

Hoppas ni hade en bra helg! 
barn - familj - kalas - spindlar