V.37

Hej! 
Tack för er fina feedback på min video. Jag läser era kommentarer och har nu packat ner förlossningsbindorna i väskan. Dock inga fler bodys, jag tror inte att det behövs mer men några av er trodde det behövdes. Ja vi får se helt enkelt. 
Idag hade jag besök hos barnmorskan och allt ser fortfarande bra ut. Både jag och bebis håller oss till alla mallar som finns. Alltid lika skönt att höra trotts att man inte var orolig från början. Vi skrev oxå en sammanfattning/förlossningsbrev ihop. Jag trodde att förlossningsbrevet skulle skrivas för hand och läggas i BB-väskan (jag fick göra det om jag ville) men här i Uppsala är vi så tekniska att vi gjorde det direkt i datorn. Så nu är även det ordnat! 
Jag och Simon har inga krav eller förväntningar på vår förlossning, som det står i brevet; vi tar förlossningen som den kommer och litar på personalen. Det känns skönt att inte vara rädd eller orolig. Simon är heller inte orolig för det han kommer få se, han är mest nyfiken och orolig för mig <3 Det känns ju såklart bra för mig att jag kan lita på att han orkar stå vid min sida genom hela förlossningen. Det är ingen självklarhet att den andra blivande föräldern pallar se allt blod och slem. Men Simon är tuff så han pallar! 

Här kommer veckans magbild 

(null)

Jag har ökat en del i mitt SF mått (magens mått) sen förra gången men ligger fortfarande bra till i kurvan, både min egen och den man jämför med. Jag frågade min barnmorska om det kunde vara ett tecken på att han börjar bli klar och vill komma ut men det ville hon såklart inte säga något säkert om. Men det skulle kunna vara så! Jag är helt färdig med att vara gravid, så om en vecka (när bebis räknas som färdig i magen) så får han gärna komma ut om han anser sig klar <3 


barnmorska - bebis - förlossning - gravid - v.37
Mamma

Alltså om inget ändrats radikalt på ackis så finns det bebiskläder där som man kan använda. Samma med kläder för mamma, förvisso fula långskjortor och grällt mönstrade rockar😂men sjukt praktiskt :)
Kläder behöver man inte oroa sig för:)

Jenny

Förlossningsbrev skrev jag aldrig, varken med första eller andra barnet. Jag kände att det fick bli som det blev liksom. Kände att det skulle vara jobbigt att ha planerat för en sak och så blir det helt annat.
T.ex. så hade jag denna gången tänkt att jag skulle ha EDA, men det skulle enl. första barnmorskan inte hinnas med då det gick så fort, så den struntade vi i. I efterhand hade det hunnits med dock... Men jag klarade att föda på "bara" lustgas (om än den gjorde mig yr och illamående) när lillebror anlände.

Vad gäller kläder och prylar så löser det sig alltid. Din partner har ju faktiskt möjlighet att komma iväg och fixa det som ev. har glömts.

Camilla

Jag använde bara ett eget klädesplagg till min bebis. Fanns att låna på BB.

Karin

Om det fortfarande är hemgång efter 6 timmar hinner man inte använda så mkt kläder. Åkahemkläder till mamma och bebis räcker.

Karin

Om det fortfarande är hemgång efter 6 timmar hinner man inte använda så mkt kläder. Åkahemkläder till mamma och bebis räcker.

Annan anna

Jag fick barn på ackis i mars och både blöjor till barnet och stora bindor finns på förlossningsavdelningen men det kan vara bra att ha ett gäng hemma. Lycka till :)

Annan anna

Jag fick barn på ackis i mars och både blöjor till barnet och stora bindor finns på förlossningsavdelningen men det kan vara bra att ha ett gäng hemma. Lycka till :)

Emma Åhlmans

Jag tänkte precis som du med mitt första barn. Jag räknade med 2 nätter på bb och packade ner 2-3 boddys. Men bara det att min son kräktes titt som tätt upp fostervatten (tror jag de va) Inget ovanligt :) Men vilket gjorde att vi fick byta kläder ett par gånger per dag. Det gjorde att kläderna inte räckte till och vi fick försöka tvätta upp i handfatet. Man vill ju kanske ha ett plagg på om man går en promenad på bb ute i korridorerna eller utomhus tex:) Med dottern packade jag därför ner några extra :) Man vet aldrig om de bajsar ner kläderna direkt när man tagit på dem eller kräks och lite extra av deras kläder tar ingen stor plats :) Bara ett tips! :)