V.42

Sista graviditetsveckan! Åh vad jag önskar att jag hade förberett mig mentalt för att gå så här långt som jag ändå fick höra att jag skulle göra. Varför var jag så envis som trodde jag skulle föda tidigare? Haha!
 
Ja jag går alltså in i vecka 42 idag och lillen i magen har nu bara en vecka på sig att komma ut av sig själv. Hos barnmorskan idag fick jag en tid på akademiska (där jag ska föda) för igångsättning. Hon var såklart noga med att tala om att det kanske inte blir just den dagen, kanske dagen efter. Men jag känner skit samma, en dag hit eller dit, en vecka hit eller dit. Minst en vecka kvar sen kommer han ut vare sig han vill det eller ej, tjoho! 
Såklart vill ju jag att han ska komma av sig själv. Inte för att jag tror att han eller jag kommer ta skada av en igångsättning men jag vill ju så gärna känna på hur det känns när en förlossning startar av sig själv. Jag har börjat känna av vad jag antar är förvärkar och förstå min besvikelse när det visade sig att det inte var förlossningen som startade ;) Det positiva är i alla fall att jag nu vet på ett ungefär hur det kommer kännas. De ska bara bli starkare, hålla i sig längre och såklart komma regelbundet. 
 
Veckans magbild
 
 
 
Idag innan barnmorskan satt jag och bläddrade i min kalender och slog upp sidorna längst bak. Där finns det sidor som man själv får färglägga och jag tyckte att just den här var så bra att jag blev tvungen att färglägga den. 
 
 
Så sant <3 
 
gravid - igångsättning - patient - v.42
Anonym

Tror det är för bedömning du går dit. Jag gick varannan dag på Ackis i en vecka innan jag blev igångsatt 3 veckor över tiden. De vill helst att de kommer igång av sig själv och så länge bebisen mår bra får man vänta.

Anonym

Åh tittar in varje dag för att se om det kommit någon bebis. Vet dock själv hur segt det är med alla som frågar om man kännt något osv. Blev igångsatt med första som kom i v.42+1.
Lycka till när det är dags!

Mot plus

wow vilken härlig blogg! =)

Mot plus

wow vilken härlig blogg! =)

Svar: Tack! :D
Janelle