Barnvagn

Hej på er!  
Det var ett par dagar sedan jag kikade in här. Jag har varit så trött att jag inte orkat sitta vid datorn på kvällarna. Jag går upp och ner sådär, vecka till vecka. Orkar mycket ena veckan och nästa vecka orkar jag ingenting. 
Denna vecka har alltså varit en sån seg vecka. Ber om ursäkt för det. 
 
Igår var jag och Simon och tittade på barnvagn! 
Alltså wow. Det är typ lika mycket information om olika barnvagnar som det är om bilar. Det var världens djungel!  Tur att vi fick hjälp av en supertrevlig och duktig tjej i butiken som brättade om olika barnvagnar.  
Tanken var först att vi skulle ta en gammal barnvagn från mamma som står i garaget och väntar  på att bli använd. Men nu har Simons pappa med fru sagt att de gärna vill köpa en vagn åt oss. Så snällt! En barnvagns kostnad skenar snabbt iväg och det skulle kännas så tråkigt att nöja sig med en "okej" barnvagn och sen sukta efter en annan. (Nu pratar jag för om jag och Simon skulle betala den själv.) 
Men nu har vi kommit fram till att vi vill köpa en Emmaljungavagn. Både jag och Simon tycker att det märket gör riktigt snygga vagnar och de är smidiga och hjälpsamma i sina finesser. Eftersom att Simon är väldigt mycket längre än mig krävs det att det går att  justera handtaget ordentligt, som ett exempel. 
 
Vi fick hem en massa broschyrer så vi kan sätta oss ner och bestämma exakt vilken vagn vi vill ha. Sen måste vi åka tillbaka så snabbt vi kan för att lägga en beställning så vi hinner få hem barnvagnen innan fabriken stänger över sommaren!  
 
 
Nu måste jag snabba mig för jag ska på 50-års kalas om en timme!  
 
Ha en trevlig helg på er!
 
barn - barnvagn - familj
Anonym

Jag har fyra barn och har haft endel vagnar genom åren... Till sista köpte vi en Emmaljunga supernitro. Trevlig promenadvagn men så gott som omöjlig att köra i snö..Är beroende av vagnen för att ta oss till förskolan och var tvungadet aatt köpa ny vagntv. Det blev en Britax go big. Bästa vagnen vi någonsin haft!

Anonym

Ett hett tips är att välja en vagn som har både ligg och sittdel (som typ alla har), men där ni också kan sätta bilbarnstolen på vagnen, sjukt smidigt om man ska och handla eller vara borta ett kortare tag. Vi köpte britax go next (ligg, sittdel och bilstol) i paket, men gissar på att Emmaljunga har sådana paket också. Och vi beställde vår från köpbarnvagn.se, de har typ allt och sjukt snabba leveranser och bra poängsystem.

Anonym

Jag har emmaljunga nu, super viking. Den funkar super bra, det ända skulle vara att den är rätt stor. Men den tar sig fram överallt, även i snö:)

Anonym

Jag har emmaljunga nu, super viking. Den funkar super bra, det ända skulle vara att den är rätt stor. Men den tar sig fram överallt, även i snö:)

Ann-Sofi

Emmaljunga är enligt mig bästa märket! Har även haft Brio och cresent. Svängbara framhjul har jag uppskattat mycket samt att kunna sätta i babyskyddet i chassit!

Anonym

Hej! Skulle vilja tipsa er om Hesba. Ett tyskt kvalitetsmärke på vagn. Finns att köpa och titta på hos bonti i Stockholm. Snygg vagn (åt samma håll i stil som Emmaljunga) men enligt mig bättre i kvalitet och med möjlighet att välja inner, yttertyg och läderdetaljer i mängder av kombinationer

Anonym

Hej! Jag tyckte vår Britax smile 2 var klockren! Då kunde man köpa till ett babyskydd som man bara klickade i vagnen ifall bebisen somnade i bilen. Så grymt bra! Dessutom väldigt bra lastutrymme! Vi bytte till en Emmaljunga nu för jag troddeden skulle vara lättare när man bara behöver en framåtvänd. Men alltså, Britax är då överlägset bättre- ångrar mig massor att vi bytte!

Anonym

Håller med om tidigare kommentar. Jag har haft alla möjliga vagnar, bland annat en emmaljunga, men jag måste säga att Britax smile 2 är den bästa jag ägt. Finns dessutom paket med liggdel, sittdel och babyskydd förmånligt.
Men köper ni en emmaljunga så kommer ni bli supernöjda där också! Kramar!