Midsommar

Ja ja jag är väldigt sen men hallå, jag fick feber igen och orkade inte resa mig ur soffan mycket :( 
 
När vi ändå är inne på just min feber... jag fick svar igen från läkaren men det var inte mycket bättre än det första brevet. Tyvärr. Ja ja, jag är fortfarande sur över det men det är inte mycket jag kan göra åt. 
 
Midsommar då! 
Simon skulle jobba kväll/natt och jag bestämde då för att fira tillsammans med mamma och syskonen. Simon var med i ett par timmar. 
Petra hämtade upp oss och vi åkte tillsammans till firandet där vi mötte upp mamma med nästan hela skaran barn. Corrinda, Novalie, Trixie, Lovelia, Jordan och Jamie. Mamma och Corrinda chillade runt medan de yngre tjejerna minsann jobbade. De höll i fiskedammen och tjänade ihop en ordentlig slant som de sen använde på kvällen för att kasta boll, kasta pil och köpa godis ^^ 
 
Jag hade med min systemkamera men jag hittar inte sladden. Så om ni följer mig på instagram får ni se alla bilderna en gång till :D
 
 
Mamma är vassast på luftgevär. Jag är väldigt bra! I klass med alla andra som skjuter. Men om man jämför med mamma är jag inte så bra ;) Mamma är inte nöjd om hon inte skjuter 49 p av 50 möjliga. I år sköt hon 50p! Nån gång ska jag försöka slå henne men i år hade jag feber så jag nöjde mig med mina 45 p. Skjuter jag 50 måste jag vara kvar till midnatt och särskjuta ;)
När firandet tog slut på fältet åkte vi tillbaka hem till mamma och satte igång att grilla spett. 
 
 
 
Jag hade köpt äckligt godis som jag bjöd alla på. Jag trodde ju att det var gott när jag köpte det men det visade sig att det som jag trodde var choklad var nån tråkig hittepåchoklad... inte alls gott. Men NÅN lär ju äta det hemma hos mamma, tänkte jag... Vi får se ;)
Den stora lådan fick Simon av mig för ett tag sedan. Det är Jelly Belly men han tyckte inte att det var så gott. Så istället för att han ska tvinga i sig det "bara för att" så gav vi även det till mina syskon. Det är bra att ha många syskon till mycket!
 
 
Jamie ville hjälpa Simon att grilla. Klart han får det! På mammas blogg läste jag att han hade håret uppsatt "som Simon." <3

 
Innan middagen visade mamma kameran på sin nya mobil. Holy smoke vad jag behöver en ny telefon! Jäklar vilken kamera! 
 
 
Tyvärr tycker jag inte att bilderna gör rättvisa på dataskärmen... märkligt.
 
Efter middagen lånade jag Petras bil så jag kunde skjutsa Simon till jobbet. Det ligger bara 10 min ifrån mamma så det gick fort och enkelt. Men gud vad jag saknar att ha en egen bil. Vår lilla blå sålde vi för att vi inte hade pengarna eller kunskapen att reparera den. I november när jag åkte hem från jobbet och skulle av E4:an så bara dog den. Tvärdog mitt på körbanan och jag fick med paniken i hallsgropen tvinga bilen till sidan med den fart som jag fick med mig. Sen stod jag still. Jaha... 
Jag visste att mamma ännu inte bytt till vinterdäck så jag ringde till Petra och frågade vad jag skulle göra! Jag startade bilen igen och den lät illa men startade. Jag körde en bit men så fort jag stannade så dog bilen igen. Jag sa till Petra att jag skulle försöka ta mig hem men skulle ringa igen om jag behövde skjuts. Bilen dog ett par gånger till men jag lyckades sparka liv i den hela vägen hem! Efter den händelsen vågade varken jag eller Simon köra den längre sträckor. Vi provade ett par gånger till under vintern men den hade gett upp. Vilket även vi gjorde. Vi bestämde oss därför för att sälja den billigt för att bli av med den. Vi hade rustat upp och försökt i ett par år med andra fel och nu blev det bara för mycket. Nu när vi precis har köpt en lägenhet har vi inte pengar för att köpa en bil. Men drömmen är att vi snart ska kunna göra det. Det stör mig så otroligt mycket mer än vad det borde att inte ha tillgång till en bil...! 
 
Men åter till midsommar. 
Efter maten bjöd Trixie och Lovelia på en underbart god tårta toppad med jordgubbar!  
 
 
Enkel men supergod! Jag är inte mycket för tårta annars men den här tog jag två bitar av. 
När det blev dags att ta sig tillbaka till midsommarstången kände jag hur tungt det blev med febern och huvudvärken som började komma. När det sedan började regna och det lixom inte hände så mycket, det var inte alls lika mycket folk på kvällen som det hade varit på dagen, så bestämde jag mig för att avsluta midsommar och åka hem. Jag fick låna Petras bil <3 och kom hem snabbt och kunde värma mig under en filt och titta på Vänner. 
 
Sen hade jag feber hela helgen och även måndag och tisdag. Det är samma skit som det har varit hela året. Jag  är bara så trött på det. 
Idag var jag på jobbet igen. Jag är störtförkyld och har inte alls ork egentligen. Men jag har bara 3 dagar kvar på den här tjänsten och sen fortsätter mina äventyr i en ny riktning. Då orkar man kämpa sig igenom det! Med lite alvedon funkar det mesta ;) 
 
Hoppas ni hade en trevlig midsommar! 
 
Sofia

Synd att du ska få feber så ofta, hoppas du mår bättre nu!