Got the keys

Idag hämtade jag och Simon ut nycklarna till vår nya lägenhet!!!! WIHOO 
ÄNTLIGEN
Som vi har väntat, och längtat och räknat dagar, idag är dagen här. Nu är allt klappat och färdigt med banker och mäklare. Idag är lägenheten vår! 
 
Jag som fick feber igår sista halvtimmen på jobbet var hemma idag och har mått skit mer eller mindre hela dagen, men inte tänker jag sitta hemma medan Simon piper iväg och visar våra mammor, moster och brorsa vår nya lägenhet... no can do. Därför följde jag med! Färg var vi tvungna att bestämma väl i lägenheten så på så vis var det ganska bra att jag följde med ;) 
Vi vill måla om i sovrum, vardagsrum och hall. Det är helt okej men det är inte många tillfällen man har en helt tom lägenhet att arbeta med i ett par dagar, så därför tar vi chansen och målar med detsamma. 
Eftersom att jag har haft feber hela dagen idag stannar jag hemma från jobbet imorgon med. Egentligen vill vi börja måla i lägenheten redan i morgon så vi blir klara med den innan helgen. Mamma kan hjälpa till, likaså Simons mamma och eventuellt Simons bror. Jag får se om jag orkar. Men jag åker nog med och degar i något hörn och hejar på om inget annat. 
Helgen löste sig för oss. Petra ville inte fira sin födelsedag, hon ville hellre åka skidor, hepp söndagen fri. Inflyttningsfesten i Gävle flyttas då det var fler som inte kunde och kusinens födelsedagsfirande flyttas även den till nästa helg då den familje blivit sjuka. Så helt plötsligt har vi hela helgen att greja med lägenheten. Det känns riktigt bra faktiskt :) 
Jag avskyr mig själv för att jag blivit sjuk igen. Det är nya inskolningar på jobbet och jag hade feber förra inskolningarna som skedde i januari med. Illa... så illa. Jag vill verkligen vara där, men har man feber ska man vara hemma och ta hand om sig. Så enkelt är det. Jag vet att mina kollegor kommer klara det utan mig!  
Surt för min del dock. 
Förhoppningsvis är jag piggare imorgon så jag kan gå tillbaka till jobbet redan på torsdag! 
Nej nu ska jag ta en huvudvärkstablett, spreya nässpray, spreya coldzyme, ta ett sort glas vatten och lägga mig i sängen för att låta kroppen arbeta bort det här hemska som bosatt sig i min kropp. 
 
(Uppdaterat: Mamma la så fint upp en bild av mig (på sin blogg) framför fotoväggen i lägenheten, jag lutar mig mot en fuskspis som man kan flytta runt och som drivs av spisbränsle. Den förra ägaren undrade om han fick lämna kvar den och vi svarade: JA! Vardagslyx ;) )
 
 
Ps, Ha koll på min instagram, Jwetterholm, för eventuella sneakpeaks på nya lyan ;) 
Felicia

Åh, vad kul att ni fått hämta nycklarna! :)