Jul

Åh denna härliga högtid! God mat, familj och kärlek! Jag älskar julen och allt som hör till (lögn, hatar snö men nästan allt då) och tycker det är så otroligt mysigt att spendera hela dagen, ibland flera dagar, med bara familjen! 
 
Vi kör på som vanligt att jag och Simon delar oss under julen och firar på håll. Jag mötte upp min familj hemma hos mormor och morfar där Petra redan befann sig. 
Matlagning.
 
 
Julmaten är alltid densamma, som det ska vara. Julskinka, prinskorv, köttbullar, potatis, sill, lax och massa mer. Det finns så mycket mat och man blir alltid mer mätt än man hade planerat från början ;) 
 
 
Efter maten ser vi alla på Kalle Ankas jul och sjunger med i låtarna, högt och tydligt! 
När Kalle är slut åker vi gäng efter gäng hem till mamma där den långa väntan på tomten börjar. Vi är snälla jag och mina syskon och därför är vi alltid säkra på att tomten kommer, som han då gjorde även i år ;) 
 
 
När tomten gjort sitt hjälps mina yngre syskon åt att dela ut julklapparna, det är bra att de är många som hjälps åt för i en stor familj blir det många klappar!

 
Underbar dag! 
På juldagen blev det ännu mera julmat och kärlek för då bjuds det på oxfilé och potatisgratäng hemma hos mamma! Mamma och Petra fixar och alla som vill får komma. Så både min Simon och Corrindas Markus kom på middagen. Maten var som vanligt supergod och vi åt och skrattade och spelade spel en lång stund efter maten innan vi bestämde oss för att åka hem igen. 
Tack för ännu en fin jul! Nu laddar vi om för det nya året. 
 
God Jul 
 
 
Evelina

Hej jag undrar hur många syskon du har och vad dom heter? :) :)

Svar: Hej! Jag har 8 syskon som heter Patricia, Robert, Corrinda, Novalie, Trixie, Lovelia, Jordan och Jamie ^^
Janelle