Basketfinal

Hej!
 
Jag är fortfarande snuvig och seg men jag är äntligen uppe på benen igen och jobbar! Orka vara sjuk. 
Igår blev jag dock sämre och det kändes som att jag skulle bli sjuk igen men idag är det bra, knappt någon snuva så det är ett gott tecken. 
När jag kom hem från jobbet i måndags så kände jag hur ont i knäna jag hade. Jag hade så jäkla ont att jag knappt kunde somna på kvällen... Idag har jag inte det så det måste ha varit nån sorts överansträngning eller bara ansträngning. Jag hade ju varit hemma och varit sjuk i en hel vecka + en helg. Och när man är sjuk går man ju inte omkring så mycket, nej man sitter ju gärna ner eller ligger i soffan. Hehe så ja knäna var lite ovana vid allt stående. 
 
Ville bara visa er vad vi gjorde på förskolan igår. Vi experimenterade med luft och bubblor. 
 
 
Lite vatten, diskmedel och målarfärg. Sen fick de blåsa med sugrören i en mugg och sen var hela bordet fullt av bubblor! Riktigt roligt och kladdigt ;) 
 
 
I söndags spelade min syrra Corrinda finalmatch i basket. Jag, mamma, Petra, mormor, morfar, Trixie, Lovelia, Jordan och Jamie åkte in till Stockholm för att heja! Resan dit gick som på räls. Inga problem alls, lite trafik kanske men vi kom helt rätt på en gång. 
Matchen var sjukt spännande. Corrinda och hennes lag är så sjukt duktiga och jag är väldigt impad av hur duktiga de är! 
Tyvärr blev det ingen vinst, men de verkade vara nöjda ändå. 
Syskonskaran var nöjda i alla fall. 
 
 
Jag har bara sett Corrinda spela en gång tidigare, då sa hon att hon spelade "skitdåligt" men jag som aldrig sett henne förr tyckte att hon var duktig. Även i söndags tyckte jag att hon spelade bra, sen har jag ju inte ens koll på reglerna men det är en annan sak ;) Storasyster är stolt oavsett!
 
Påvägen hem blev det kaos i trafiken. Morfar som körde först bytte helt plötsligt fil i sista sekund. Petra som körde bilen jag åkte i hade inte en chans att hinna med utan fick vackert fortsätta rakt fram. Det blev med andra ord vägen som går igenom hela Stockholm som vi fick ta för att komma ut på E4:an.
Jag är glad att Petra erbjöd sig att köra istället för mig hem för jag hade INTE pallat att köra mitt i Stockholm med den trafiken som det var... Fyfan.
En hel timme tog det för oss att ta oss till E4:an...  Sen hem. ÅÅh vad segt. 
Men hem kom vi, om än en timme senare än planerat, hehe. 
Jag ska inte hänga läpp för det, nu har jag ju fått se alla byggen som håller på i Stockholm ;)
 
Kul hade vi i alla fall. Trots förluster och omvägar!