Födelsedagskalas och konfirmation

Hej!

I helgen smällde det till ordentligt med firande. Novalie fyllde 12 år i lördags och samma dag var det Robert och Corrindas konfirmation. Jag och Simon mötte upp släkten på förmiddagen och vi kom till Sävja kyrka en hel timme innan själva gudstjänsten skulle börja. Helt medvetet, vill man ha bra platser så måste man vara i tid ;) Vi var ju såklart först så vi bänkade oss på de två första raderna! hehehe.
Inte långt efter oss kom resten av familjer och släktingar. Alltså var det bara bra att vi var tidiga annars hade vi fått sitta nånstans i mitten och inte sett ett dugg...
Sedan kom konfirmanderna, prästen och bandet. Prästen pratade lite innan konfirmanderna fick visa vad de hade övat på, som då var en egen variant på Snövit och de sju dvärgarna. Robert var berättarröst och Corrinda var snövit. Allihopa var jätteduktiga och vi fick oss alla ett gott skratt. Sävjakyrkan är en kyrka som drivs på humor och skratt!
Jättebra gjort alla ni!


När gudstjänsten var slut åkte vi hem till mamma. Där anslöt sig fler utav våra släktingar och vi åt lunch tillsammans och fikade.
Smörgåstårta, kycklingspett och minipizzor stod på menyn.


Till fikat sjöng vi för Novalie. Stackars liten kände sig så bortglömd. Det kan inte vara lätt att fira någon/några andra på sin egna födelsedag.<3 Hon visste om att det var konfirmation på hennes födelsedag sedan innan, men det är ju inte kul ändå. Men självklart så blev ju även hon firad!


Tvillingarna och Novalie öppnade presenter i omgångar och sedan åkte folket hem.

Konfirmanderna,



12-åringen,



Jag hittade på en video på min egna konfirmation!
Vi konstaterade att det var 6 år sedan jag själv konfirmerades och minnena finns kvar som om det var förra våren. Det var ett utav det roligaste jag har gjort i livet och kunde jag så skulle jag absolut göra om det!
Corrinda och hennes kompis pratade om att de ville bli ledare nästa år, för att de hade haft så kul och inte var redo att lämna kyrkfolket. Det glädjer mig att samma anda finns kvar!