Julafton ala familjen Wetterholm

Hej!

Julen kom och julen gick. Idag är det annandag jul och både julafton och juldagen sprang förbi i en rasande fart. Men vilka underbara dagar jag har haft! 
100% familjekärlek under två dagar. Det är vad julen handlar om för mig. 
 
Jag blev upplockad utav min fina moster och morfar och moster Petra hade minsann smyckat sin bil med horn och en röd nos.
 
 
Vi dumpade lite julklappar under mammas gran...
 
 
 
...och åkte sedan vidare hem till mormor och morfar. Där väntade  det ljuvlig mat som täckte hela bordet. Vi åt så vi knappt orkade stå som vanligt och bänkade oss sedan framför kalle och hans vänner. Även de minsta tycker att det är ganska kul att se på trotts att de inte har sett de gamla Disneyklassikerna lika mycket som mig och de andra vuxna ^^ 
När kalle sagt hejdå för det här året och bordet blivit undandukat tog vi oss hemmåt för att invänta tomten. 
Alla barnen var övertygade om att han skulle komma men det fanns en glimt av osäkerhet när tiden gick. De hade ju sett att det fanns paket under granen som var från tomten, så kanske hade vi missat honom? 
 
 

Lyckligtvis kom tomen och delade ut paket till hela familjen!

 
 
Doris gav tomten en ordentlig utskällning, sniffade lite och tyckte sedan att det var rätt okej. Fast hon höll ett öga på honom hela tiden ;) 
Jamie var livrädd. Så fort vi sa att tomten kommer så sprang han in på mammas sovrum och gömde sig. Inte ens dörren fick vara öppen. Men jag lyckades få med honom ut om jag lovade att han fick sitta hos mig och inte gå för nära. Lilla skrutten då <3
 
 
Doris tyckte att tomten var rätt  okej efter att hon fått ett paket. Då kunde hon tillochmed ligga bredvid och tugga på paketet utan att det gjorde något att tomten satt precis intill henne. 
 
 
 
Jordan därimot som jag trodde skulle vara lite skraj var supercool och hjälpte till att dela ut julklappar. När tomten skulle gå gav han honom en kram. Jamie vägrade och gömde sig men alla vi andra gav tomten en kram innan han gick vidare till nästa hus. 
 
 
När tomten gått hjälptes Jordan, Lovelia, Trixie och Novalie åts att  dela ut resterande presenter som låg under granen. Sedan bröt kaoset ut! Alla började öppna, tackade, visade vad de fick, öppnade nästa, kastade papper i pappkassar, lite papper på golvet och lite i soffan och alla stolar. 
Hahaha på nått sätt är det sjukt mysigt att sitta och titta när alla andra öppnar och se deras reaktioner ^^ 
När barnen var klara blev det lite lugnare ;) Jag hade hunnit öppna mina paket men mamma och Petra hade knappt börjat. Så vi som var kvar tittade på när de öppnade sina. Klockan nio var vi helt klara med alla julklappar och vi satte oss ner för ett par riktigt goa timmar med mycket skratt och ett par riktigt roliga spel!
Klockan var närmre två på natten när vi sa hejdå till Petra (mormor&morfar åkte tidigare) och gick till kojs. Jag sov över hos mamma och mös ner mig bredvid en sovande Jamie och sov som en stock hela natten <3
 
Hela familjen vaknade seeeeent. Jag klev upp  först tillsammans med Jamie och Doris och möttes av Jordan i köket. Vi tog Doris på en kall promenad innan  frukosten. 
 
 
 
När vi kom tillbaka hade flera ungar vaknat och vi dukade fram en såkallad "storfrukost." Vi väckte mamma innan och satte oss ner tillsammans och käkade frukost. 
Sedan blev det full eld i baken på mamma. Petra anlände och de två satte igång med middagen bestånde av oxfilé och potatisgratäng. 
Jag spelade spel med mina syskon och tittade lite på tv. 
Klockan 15 kom mormor och morfar tillbaka och vid 16 tiden ungefär blev det middag. 
Det har blivit en  tradition att vi ses på juldagen  och äter just den här middagen. Det är supergott, alla älskar det och det är  riktigt trevligt. En tradition som gärna får  hålla i sig länge till.
 
22.30 ungefär var jag hemma igen. Simon hade  spenderat sina två dagar med att fira jul med sin familj. När jag kom hem visade vi varandra det vi hade fått och Simon  fick öppna sina presenter han fått av min familj. Han blev jättenöjd och tackar alla!
 
Jag har fått julklappar av hans släktingar som jag ska öppna imorgon när vi ses. 
 
Trotts att jag inte känner att det har varit jul så är jag lite ledsen över att den är över. Det är så otroligt mysigt och alla förberedelser man gjort har nu gjort sitt. Dock är det ju inte långt kvar till nyårsafton. 
 
Simon jobbar i helgen och på onsdag men resten utav veckan är han ledig. Ska bli mysigt att bara få vara hemma i ett par dagar och ta det lugnt. 
 
Jag hoppas att ni alla har haft en underbar jul! 
Hejdå. 
 
 
åsa g

Hejsan!
Jag skulle vilja ha kontakt med dig och höra om du är intresserad av ett jobb??
isåfall kan du väl maila mig på [email protected]
Snarast. Så berättar jag mer. Tror du skulle vara riktigt bra för detta jobb. Är seriös.
Har varit i kontakt med din mamma Carola ang hennes artikel/intervju tidigare
Hälsningar Åsa