EU LCS FINALS

Jag tror inte att det är många som är så intresserade utav det jag kommer berätta nu, men eftersom att detta har varit en av de bästa helgerna i mitt liv så måste jag få dela med mig utav det! 
 
Jag, min kille och mina vänner åkte iväg till Stockholm i helgen för att titta på Leauge of Legends finalerna. Lördagen spelade 2 lag för 3:e platsen i europa och på söndagen spelade 2 andra lag för första platsen!! HYPE!
 
Leauge of Legends är alltså ett MOBA spel. 
MOBA = Multiplayer Online Battle Arena
 
 
 
Detta är ett väldigt centralt spel inom vår grupp av vänner. 
 
Och i helgen visades finalerna Live i Stockholm på Hovet. Vi var där båda dagarna och tog ut all vår LoL energi tillsammans med alla andra!
 
 

Båda dagarna fanns det flera tält där man kunde få fejktatueringar, "namn"-skyltar där man fick skriva sin main champion (= den gubben man spelar mest), shopping och stora skyltar med diverse hejarop eller liknande. 
Jag tror vi lyckades spendera nästan 2 timmar bara på att gå runt och se allt. 
 
 
Det fanns också grymma cosplayers som gärna poserade för bilder!
 
 
Vi träffade även en del kända ansikten inom LoL-comunityn. 
 
 
Alla var så fantastiskt snälla och trevliga och pratade glatt och ställde frågor. En ren fröjd att få vara i närheten av dem. 
 
Många tror inte att det är nån speciell grej med att se på personer som spelar ett dataspel. Många tror inte att det är en sådan stor grej. Jag antar att många av er tror att det var vi och 100 pers till som tittade på en liten skärm. Men icke ;) 
Såhär såg det ut inne på Hovet. 
 
 
När mathcen väl börjat var det fullsatt!
 
Så J*VLA MÄKTIGT!

På finalen satt vi längre fram och fick uppleva ett härligt glitterregn när det vinnande laget korades. 
 
 
Det var ett utav det häftigaste jag varit med om! Så otroligt bra!
 
Natten mellan lördagen och söndagen gjorde jag någonting jag aldrig gjort förut. Jag sov i bilen. 
Japp. 
Jag och Simon körde till ett närliggande McDonnalds som hade öppet 24/7, parkerade, bäddade fint och sov i bilen. 
 
 
 Eller det var mer att vi "sov" än faktiskt sov. Det var inte ett dugg skönt. Rumpan gjorde ont, det var konstig luft, minimal plats att röra sig på... heh ja. Men nu har jag gjort det också. Blev väl iaf 2 timmars sömn så man ska ju inte klaga. 
Innan vi bestämde oss för att sova tittade vi på Star Wars episod 1 och åt godis. Så mysigt hade vi det. 
 
Så det var min helg! 
Om det är någon utav mina läsare (mot förmodan) som var där, så hoppas jag att ni hade en minst lika grym helg som jag hade! 
F.A.N.T.A.S.T.I.S.K.