Min Jul

Hej!

Åh jag hade en alldeles underbar jul! Massa god mat, trevligt sällskap, jättebra presenter, mina presenter jag gav bort gav flera leenden. ^^ 
Jag firande jul tillsammans med min familj. Vi åt middag hemma hos min mormor och morfar tillsammans med mamma, alla mina syskon och moster Petra. Jamie blev sjuk under natten och låg mest i en soffa och sov, men han var med iaf :) 
 
 
 
 
 
Maten var som vanligt supergod och vi alla lämnade bordet några kilo tyngre ;) 

Kalle Anka är något som är ett måste att se i vår släkt. Fast att man kan varenda replik och sång! 
När Kalle var slut och all mat undanplockad åkte vi hem till mamma för att invänta tomten. 
 
 
Jag frågade om de trodde att tomten skulle komma till dem iår, eftersom att han bara kommer till  snälla barn. Men de var helt säkra på att han skulle komma! Bra det och tomten kom ju faktiskt så de har varit ett gäng supersnälla barn i år  ^^ 
Vi hade en aningen hipp tomte iår som bar solglasögon inomhus ;) 
 
 
När alla julklapparna var utdelade och tomten var redo att gå frågade vi som stod med kamerorna (jag själv, mamma och petra) ifall det var någon utav barnen som  ville ge  tomten en kram. Häpna blev vi när alla barnen reste sig och kramades!
 
 
Fina syskon <3 
 
Tanken var att jag skulle sova kvar hos mamma men med tanke på att Jamie var så sjuk så kändes det bättre för mig att åka hem och sova hemma. Så när Petra åkte hem fick jag skjuts av henne. 
Hemma väntade Simon med ett gäng julklappar  som jag fått utav hans släkt. Så vi hade en  andra "julafton" med presentutdelning tillsammans, typ mitt i natten ^^ 
 
Jag hade knappt önskat mig något till jul och jag hade nämnt ännu mindre till mina nära och kära. Men de känner mig tydligen väldigt bra för jag fick så otroligt mycket bra julklappar! :D 
En locktång, harry potter smycken och små stekpannor, för att bara nämna ett par få saker ;) 

Den 25:e åkte jag och Simon tillbaka hem till mamma för att  äta god middag!  Mormor, morfar och Petra kom också tillbaka. Det är en tradition som vi har haft länge. Så länge jag kommer ihåg så har vi ätit oxfilé med potatisgratäng, så även iår. Det är det gooooodaste som finns och ibland  kan jag komma på mig själv mitt på året att längta efter den maten ^^ 
 
Nu är julen över och snart väntar ett nytt år med spännande händelser!
Jag hoppas att ni hade en trevlig jul! 
 
GodJul och Gott Nytt år!
 
Carola

Fast allvarligt nu;) det var OXfile , ingen billig fläskbit:) stoooooor skillnad inte minst i plånboken :)
Jag älskar dig, fina ungen min! ❤️