Nu tänker jag inte hålla käft längre.

För ett tag sedan fick jag den här kommentaren på min blogg. 
 
 
En helt vanlig snäll kommentar som jag blev väldigt glad över :) 
 
Men så nu idag fick jag en kommentar från någon som hade svarat på den ovanstående kommentaren. 
 
 
Och det är efter den här kommentaren som jag inte tänker vara tyst längre. 
Jag blir så fruktansvärt jävla arg, ledsen och sårad när ni skriver sådanna här saker!!! Speciellt den här kommentaren, för vad du en försvarar dig med, så är detta ett skämt! Du har skämtat om detta! 
 
PÅ RIKTIGT JÄVLA ALLVAR!!!
För det allra första har ni inte ett jävla skit med att göra vad som händer innom vår familj. Det vi inte skriver ut på bloggen (för jag vet ju att ni har skrivit liknande på mammas blogg) har ni inte med att göra! Speciellt inte om ni tror att det rör sådanna här grova saker! 
Jag får numera flera kommentarer som rör min pappa än andra kommentarer. Och vet ni? VARENDA EN av er som någongång har nämnt min pappa i en kommentar, har fått mig att få så ont i magen att jag till slut har börjat gråta. Japp. Jag gråter av era kommenatarer. Varenda en! 
Och jag avskyr er så mycket för det! Förut blev jag jätteglad när jag får en kommentar. Men nu så får jag ont i magen och vågar nästan inte läsa en ny kommentar som ploppar upp på bloggen... Det är inte så roligt när jag vill försöka driva en blogg åt de som går in och läser för att de faktiskt vill läsa vad jag skriver. Men ni som bara går in för att snoka runt angående min pappa, ni kan lika gärna sluta läsa. 
Sen finns det några av er som har frågat utan att försöka vara elaka, men det spelar ingen roll. Jag mår precis lika dåligt för det. 
Har ni verkligen INGENTING annat att kommentera?? Ingenting? För ni får mig ju att blogga sämre. Jag blir mindre glad på att blogga och kommer tillslut att sluta om det inte får ett stopp. För jag vill inte driva en blogg för personer som bara går in för att snoka. 
Gör något bättre med ert liv!  Vad som hellst! För även om det inte verkar som en sådan stor grej för er så blir det en riktigt stor grej för mig när jag måste stanna upp min vardag, vad jag än gör, och gråta floder. Och detta flera gånger i veckan, ibland per dag. Jag har det tufft nog, tro mig... 
Och nu vill jag inte ha en enda kommentar från nån av er där ni förklarar bort er eller ber om ursäkt. Bara sluta fråga så är jag inte arg på er. 
Och jag hoppas att jag inte skrämmer bort er få som faktiskt kommenterar saker jag blir glad för. Till er vill jag bara uppmuntra att skriva lite oftare så jag slipper vara rädd och orolig och istället får en liten boost, för det behöver jag. 
 
Allt detta jag har sagt gäller inte bara på min blogg. Det gäller på ALLAS bloggar! För jag har minsann hört att vissa av er har försökt snoka utanför vår familj. Fruktansvärt är ordet! 
 
 
 
Monica

Heja janelle!!! Gött ruter i dig!!!! Jag älskar både din och Carolas blogg, fortsätt som ni gör! Kramar från västkusten!!!

hanna mamma till 4:a

Hej hoppas du vågar läsa denna kommentar
Jag brukar inte läsa din blogg men däremot din mammas :) och gick in hit för att kolla på de bilder din mamma nämnde om i sin blogg, men fy vad ledsen jag blev när jag läste vad du skrev om vissa kommentarer du får. Hur kan vuxna människor för det är de säkert bete sig på detta viset. Man läser väl en blogg för att man tycker den är intressanta eller givande på något vis. Men att kränka Den som bloggar pga sin nyfikenhet är inte ok skärpning. Stå på dig och strunta i dessa elaka och sjuka människor som inte har sociala spärrar eller vet vart gränsen går.
Kram

hanna mamma till 4:a

Hej hoppas du vågar läsa denna kommentar
Jag brukar inte läsa din blogg men däremot din mammas :) och gick in hit för att kolla på de bilder din mamma nämnde om i sin blogg, men fy vad ledsen jag blev när jag läste vad du skrev om vissa kommentarer du får. Hur kan vuxna människor för det är de säkert bete sig på detta viset. Man läser väl en blogg för att man tycker den är intressanta eller givande på något vis. Men att kränka Den som bloggar pga sin nyfikenhet är inte ok skärpning. Stå på dig och strunta i dessa elaka och sjuka människor som inte har sociala spärrar eller vet vart gränsen går.
Kram

Anna

Jag har ganska nyligen hittat till din blogg, men har följt Carolas sedan Jamie föddes. Det är alltid lika roligt att gå in och läsa vad ni skriver om och att få se bilder från er vardag.
Det är just det jag vill läsa om, er vardag, inte vad som ev. händer/har hänt, etc.
De som inte har samma intresse av era bloggar (och andras bloggar också, såklart) utan bara är ute efter att snoka om det ena och det andra borde istället lägga sin tid på annat.

Skönt att du kan säga ifrån Janelle, hoppas verkligen att det blir bättre! För man ska verkligen inte behöva få ont i magen och börja gråta över att läsa saker på sin egen blogg!!!

Kram
Anna

Andrea

Hej Janelle!
Jag förstår att det måste vara jättejobbigt för dig med alla som kommenterar och bara läser din blogg för att de är nyfikna över vad som hänt i din familj. Det har väl inte de med att göra, eller hur? Du är fortfarande du och DU bestämmer över DIN blogg. Jag har följt din mammas blogg ett bra tag och är faktiskt ganska "ny" i din blogg. Jag började läsa din blogg när jag fick reda på att du skulle flytta hemifrån, tyckte det verkade spännande! Fortsätt skriva som du gör nu! Jag gillar't! ;) Du, en liten fråga. Hur många läser din blogg dagligen på ett ungefär? Hade varit roligt att veta! :)
Stora kramar ända från glada Skåne!

Hannah

Jag vill bara säga att jag läser din blogg för att jag tycker om det du skriver. För att du lägger upp fina bilder och delar med dig av dig själv och dina tankar. Det är otroligt starkt av dig att fortsätta blogga, trots att de här idioterna finns. För de är verkligen idioter, som njuter av att såra andra människor och som utnyttjar andra människor potentiella olycka för att känna sig bättre själva. Jag vill att du skall veta att vi också finns, vi som läser av intresse. Egentligen är det hemskt att det skall behöva gå så här långt för att jag skall förstå att det är viktigt att kommentera, det är det minsta jag kan göra när du delar med dig så mycket av ditt liv.

En tjej, 1994:a

Du är bästa tjejen :)

Anna A

Kram på dig bästa Nell ❤

Carola Wetterholm

Puss på dig, ungen min!
Bra rutet, låt dem inte få dig att må dåligt mer.
Jag älskar dig <3

Lina

Usch blir så ledsen när jag läser det här Janelle! Stay strong girl, efter regn kommer alltid solsken även om det kan vara väldigt svårt att tro på det ibland. Hoppas att du får slippa idiotkommentarerna i framtiden och att ditt mående blir bättre! Kram

Anki

Usch, så dåligt jag oxå mår av att läsa att det finns så många knäppgökar i vårt avlånga land som inte kan låta bli att skriva en massa snokande kommentarer.
Jag har följt Carolas blogg ett bra tag och din har jag bara hoppat in någon gång i mellan åt. Denna gången var för bilderna din mamma skrev om ;-) Hoppas verkligen att du kan slippa ta åt dig av de där kommentarerna men förstår oxå att det är kanske lättare sagt än gjort. Vill bara att du ska veta att jag gillar er stora fina familj jätte mycket.
Varma kramar från Skåneland

Gullis

Bra att du ryter i folk har ingen respekt för andra människor, heja dig och din blogg är så bra!!!!!
Tänkte bara tipsa dig om ev. jobb vet ju inte hur det gått med det du sökte men i alla fall, min dotter flyttade till U-sala i söndags o ska bli sjuksköterska och hon kollade runt lite och hittade en "nannyjour" du har ju erfarenhet av barn med många syskon, Lina har haft dagbarn hemma här i hela sitt liv och det är bra meriter, har ingen adress det får du leta. Sedan hade hon fått nys om Arlanda då var det ledsagare bla. Bara lite tips sådär :)Ha en fortsatt skön höst o njut av det härliga vädret! Kram!

Sama

Att du ens ska behöva skriva ett sådant här inlägg? Att folk inte inser att de inte har med att göra precis allt... Det du/ni vill skriva/berätta berättar ni, resten har vi inte med att göra. Har många gånger fått ont i magen när jag läst både här och hos Carola (och tom hos Mirka) om kommentarer kring din pappa för jag vet hur mycket folk som snokar och spekulerar kan förstöra...
Bra rutet här, och hoppas att du/ni slipper likande kommentarer framöver. Heja dig!!

Mia

Brukar läsa din blogg och är imponerad över hela din familj! Oavsett vad som hänt så verkar ni så starka, men glöm inte att man ibland måste vara svag för att orka!!

Åsa

Heja dig!!!
Ingen som har med det att göra.
Gillar din blogg.
Styrkekramar Åsa

josse

hej bra skrivitet :) tycker din blogg är jätte rolig o jätte intressant,så jag hoppas att du försätter att skriva länge :)

Mitta

Jag älskar dig <3

Elin

You go girl!!!!! :D

Linda

Janelle, du verkar vara en sån fin person! Fortsätt med det, you rock!! Kramar

Emma

You go girl! Förstår inte hur människorna tänker. Din blogg är till för att DU ska få skriva vad DU vill, inte för du ska sitta och svara på dumma eller onödiga frågor. Stora styrkekramar!! :)

eva

Hej! Jag brukar inte kommentera din blogg, jag är kass på att kommentera alla bloggar, jag läser din blogg för att jag gillar den (och jag läser din mammas o gillar den också!) Det är ju så med bloggar, att man väljer själv vad man ska skriva, o passar det inte läsarna, ja då tycker jag att man kan låta bli att läsa :)Om du väljer att skriva det som är bra, så gör du ju det av en anledning! jag bloggade för några år sen men har slutat, men jag försökte skriva positivt just för att jag upplevde att jag blev positivare och tänkte positivare, även om vissa dagar var... tja som att sitta fast i ett bottenlöst dyhål, men om jag tänkte
"vad ska jag hitta för positivt i denhär dagen?" så tvingade jag mig till att bli mer psoitiv och då mådde jag bättre! jag gissar att det är lite så både för dig o din mamma, för tufft har ni, det förstår man, men för att orka genom vardagen måste man försöka hitta positivitet, och det är ni båda FANTASTISKT BRA PÅ!! fortsätt med det! o ni andra som envisas lägga näsan i blöt, skaffa er ett eget liv! Kram på dig o familjen! <3

Johanna

Kram till dig!

Ellen

Du är en stark tjej.
Tyvärr finns det, och kommer alltid finnas, en massa skitstövlar här i världen. På bloggar, på jobbet, i skolan etc. Det har ju alla människor träffat någon gång.
Däremot måste man ju förstå att dessa människor som förstör för dig genom att skriva dessa kommentarer, att de mår väldigt dåligt själva. De har dåligt självförtroende eller de kanske har en pappa som lämnade dem, eller annat. Då ser det en chans att ta ut sina känslor på dig genom din blogg och din pappa. Du är starkare än dem genom att exempelvis inte sluta blogga. Även om de får dig att tappa motivation eller vad som. Fast, om du slutar blogga så vinner ju skitstövlarna eller hur?
Det du kan göra är att skita fullständigt i dem. Det finns tillräckligt med idioter här i världen som får uppmärksamhet. Så strunta i dem och fokusera på DIG, din pojkvän och din familj. Du verkar vara en helt underbar människa.

Annika

Har följt din blogg en längre tid (följer även din mammas blogg) och tycker du skriver väldigt bra, och verkar vara en fantastisk tjej med många positiva egenskaper! Blir därför så ledsen av att se hur illa vissa personer uppför sig, och vilka skit-kommentar rent ut sagt som du behöver stå ut med bara för att du valt att ha en blogg och dela med dig av ditt liv.
Helt sjukt att det finns människor som inte alls lärt sig vad hyfs och respekt är!!
Jag hoppas du slipper sådana tråkiga kommentarer i fortsättningen!
kram!

Julia

Hej jag älskar din blogg

Petra

Bäst i världen du är, Janelle!!
Kram ❤

Helena

Janelle! Du verkar vara en jättehärlig tjej💕
Bra att du säger ifrån.
Det finns inga ursäkter för vad illa folk kan bete sig.
Men jag är nyfiken på en annan sak.
Vad gör du nu efter din student? Pluggar du vidare och i så fall vad?
Min dotter började på Lärarhögskolan nu i Uppsala.

Anneli

Jag hoppas verkligen du fortsätter blogga, läser både din och din mors blogg. Gillar dem båda :-)
Den som skriver taskiga kommentarer, snälla låt bli att dra i sådant ni inte har att göra med.
Ta väl hand om dig Janelle

Maries lundborg

Heja dig, fortsätt blogga och strunta i alla negativa människor som inte har ett eget liv

Astrid

Stor kram på dig och din härliga familj! <3

Mich

Jätte kramen till dig <3

Kicki

Tjena Janelle!

Hamnade på din blogg genom att jag följt din mammas länge och nu följer jag er båda :)

Ville bara säga: BRA RUTET!! dom som skriver såna kommentarer är ju ENBART ute efter att jävlas och absolut ingenting att bry sig om.... men jag förstår att du blir ledsen!!
Försök att inte bry dig och fortsätt blogga för oss som är här för att följa dig i det du vill dela med oss på bloggen och inser att även du har ett privatliv som vi inte har med att göra!

stor kram!