En bättre kväll

Hej!

Idag fixade jag och Simon inför middagen vi ska ha med vårt kompisgäng imorgon. Vi står för förrätten och då bestämde vi oss för att krustader och räk/champinjon&skink-Stuvning blir superbra!
Vi ska ses kl 18 imorgon och jag kan knappt vänta! Det kommer bli så kul!
 
Ikväll träffade jag även tjejerna. Eva tyckte att det var länge sedan vi sågs så hon, jag, etta och Johanna träffades på stan på kvällen och åt en härlig middag tillsammans på China River. Min favoritrestaurang på stan :) 
Vi satt i två timmar och kunde lätt ha suttit där längre. Men det blev sent och det kändes som att personalen ville stänga så vi gick innan det blev allt för sent ;) Jag och Eva satt med de andra en stund och väntade in deras bussar och sedan sa vi hejdå så länge, för imorgon syns vi ju igen!
Det var så härligt! Det var verkligen länge sedan jag träffade dem och det var så härligt att bara få sitta ner och snacka. Vi pratade mestadels om morgondagen och hur kul det kommer att bli. Just nu verkar det som att vi alla ska sova kvar och ha en asmysig dag med mjukisbyxor och pizza dagen efter. Kan det bli mycket bättre eller? ^^ 
Jag tror att det kommer bli en av mina bästa nyårsaftnar någonsin. 
Några raketer kommer vi inte att skjuta för vi känner inte att någon av oss har speciellt bra koll på hur man hanterar dem, men förhoppningsvis skjuter grannarna raketer så vi får se några ändå :) Inte mig emot, bättre att ta det säkra före det osäkra. 
 
Jag kom även ner på stan en snabbis och fyndade lite! Ett par byxor och en BH. Även strumpor och strumpbyxor men det är inte så värt att nämna ;) 
Man hittar alltid någonting fint på H&M. Byxorna gick på 100kr och Bh:n för 75kr. Får se om jag de vill fastna på bild någon gång också... hehe. 
Det är så konstigt med kläder tycker jag. För jag provade två olika bh:ar i exakt samma storlek. Den ena satt så bra så det var magiskt. Den andra var på tok för liten. Och då menar jag verkligen att den var för liten. Knappt så den täckte så mycket som den är till för att täcka... Antingen måste den ha blivit felmärkt med storleken eller så är det så stor skillnad på liknande kläder. Efter det kommer jag alltid att prova vartenda plagg jag tycker om. Även om jag har provat något som ser "ungefär likadant ut" i samma storlek. Man vet aldrig hur de sitter ändå ;)
Man kan ju tycka att det skulle vara skönt att kunna prova en storlek och se om den passar eller ej. Men i det här fallet med Bh:n så hade det ju blivit jättetokigt om jag bara provat en och sedan antagit att den andra passade, haha! Antar att det är olika och så med olika företag, men ändå. Det går lixom inte att säga vad man har för storlek på någonting längre eftersom att alla storlekar är olika trotts att de har samma storleksnummer. 
 
Jaja, sånt intresserar mig utav någon annledning. Men nu ska jag sluta att prata om Bh:ar och istället ta min goda vän Ettas råd och förbereda mig för en lång uppesittarkväll så jag sover länge imorgon och på det viset inte somnar imorgon innan tolvslaget. Inte för att jag tror att det händer men man vet aldrig ;) 

Hoppas att 2014 blir ett bra år. 13 sägs ju vara otursnumret och jag vet inte hur det varit för er, men kanske att det har varit mer otur det här året än andra år. Så för er det gäller så hoppas jag att er otur är slut. 
För er som inte haft någon otur så hoppas jag att turen fortsätter även nästa år. 
Ett nytt år, ett nytt kapitel? Eller hur?

Hur som helst. Ha en grym nyårsafton!
Petra

Önskar dig och Simon allt det bästa för det nya året! Många kramar!

Lina

Detsamma Janelle! Gott nytt år!

monica

Gott nytt år till dig och din familj!

Annika

Gott nytt år!!